طبق گزارشی که وب سایت ژاپنی Best Car منتشر کرده، فروردین سال 1400 به احتمال زیاد قرار است شاهد رونمایی نسل جدید تویوتا لندکروزر باشیم. ظاهرا شرکت تویوتا در مورد این شاسی بلند جدید به نمایندگی های خود اطلاعاتی ارائه کرده است.

چیزی که در مورد نسل جدید تویوتا لندکروزر ما را بسیار متعجب کرده است که خودرو قرار نیست روی پلت فرم جدید F1 ساخته شود.  به جای آن، لندکروزر پلت فرم قدیمی خود را حفظ خواهد کرد. شرکت قصد دارد یک اورهال کلی روی لندکروزر انجام داده و علاوه بر ارائه پیشرانه های جدید، سیستم انتقال قدرت و تعلیق آن را نیز به روزرسانی کند.

در گزارش مذکور گفته شده که احتمالا نسل جدید تویوتا لندکروزر از یک موتور 3.5 لیتری توربو شش سیلندر هیبریدی استفاده خواهد کرد. این خودرو یک موتور 3.3 لیتری توربودیزل هم خواهد داشت، ولی انتظار این موتور را در همه بازارها نباید داشته باشید.

کابین نسل جدید تویوتا لندکروزریکی از منابع داخلی تویوتا که نخواسته نامش فاش شود گفته که حداقل در آمریکا، شرکت قصد دارد نسل جدید تویوتا لندکروزر را فقط در مدل 5 سرنشین و به عنوان یک مدل ویژه آفرود عرضه کند و به مانند مدل قبلی دیگر خبری از تاکید بر لوکس بودن آن نخواهد بود. با این اوصاف احتمالا قیمت پایه آن ارزان تر از 85 هزار و 515 دلار مدل 2021 این خودرو خواهد بود. احتمال عرضه یک نسخه قدرتمند GR هم برای آن وجود دارد.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، بعد از رونمایی نسل آخر تویوتا لندکروزر در سال آینده، می توانیم منتظر فروش آن از نیمه دوم سال آتی در قالب یک مدل 2022 باشیم.

در حال حاضر، لندکروزر و لکسوس LX در واقع یک خودرو با ظاهری متفاوت هستند، ولی در آینده دیگر شاهد چنین چیزی نخواهیم بود.