دوستداران سدان های بزرگ کیا با شنیدن این خبر قطعا ناراحت خواهند شد که شرکت تصمیم گرفته تا دو خودروی کادنزا و K900 را از بازار آمریکا خارج کند.

هر دو خودرو از مدل سال 2021 دیگر در آمریکا حضور نخواهند داشت؛ تصمیمی که بسیار عجیب است چرا که کادنزای فیس لیت همین پارسال در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شده بود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این دو مدل فروش خوبی در آمریکا نداشتند و شرکت گفته که قصد دارد با خارج کردم آن ها از ایالات متحده جا را برای کراس اورهای جدید باز کند.

قیمت کادنزا از 37 هزار و 850 دلار شروع شده و به یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری با 290 اسب بخار قدرت و 343 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور به یک گیربکس اتومات هشت دنده که نیروی موتور را به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند متصل شده است.

گرچه کادنزا جذاب ترین خودروی سگمنت خود از نظر تجربه سواری نیست، ولی کابین بسیار جاداری داشته و طراحی لوکسی با صندلی های چرمی مجهز به گرم کن در جلو، شارژ بی سیم تلفن همراه و صفحه نمایش 12.3 اینچی با نویگیشن ماهواره ای دارد. این مدل همچنین به مجموعه ای از سیستم های کمکی رانندگی شامل کروزکنترل هوشمند و کمکی رانندگی در بزرگراه به صورت استاندارد مجهز است.

از سوی دیگر، کیا K900 به عنوان سدان پرچم دار شرکت قیمت پایه ای برابر با 59 هزار و 900 دلار در آمریکا داشت. در حالی که این خودرو برای یک برند معمولی مانند کیا مدلی گران قیمت محسوب می شود، ولی K900 یک سدان لوکس به معنای واقعی است که به یک موتور شش سیلندر خورجینی توربو دوقلوی 3.3 لیتری با 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور مجهز است. خودرو به صورت استاندارد دو دیفرانسیل است و گیربکس هشت دنده اتومات دارد.

به عنوان جایگاهی که K900 در قالب خودرویی لوکس دارد، این مدل را کیا به روکش چرم ناپا، تزئینات چوبی درجه یک و نورپردازی محیطی با 64 رنگ مجهز کرده است. در حالی که مدل پایه این خودرو بسیار لوکس است، آن را می توانید به آپشن های مختلف از جمله سقف جیر و صندلی های عقب برقی با گرم کن و تهویه مجهز کنید.

کیا کادنزا و K900

با همه این اوصاف K900 فروش خیلی خوبی در آمریکا نداشت. شرکت سال پیش در کل آمریکا فقط 305 دستگاه از این خودرو را فروخته بود و فروش آن در سال 2019 نیز فقط 390 دستگاه بوده است.

کادنزا نیز از زمان حضورش در بازار آمریکا به سال 2017، فروش خیلی خوبی در این کشور تجربه نکرده بود. سال پیش، کادنزا در آمریکا فقط 1265 دستگاه فروش داشته است.