شرکت کیا در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 از یک خودروی مفهومی زیبا به نام کانسپت کیا Imagine رونمایی کرد و اکنون، مقامات کمپانی تأیید کرده‌اند که این مدل قرار است وارد خط تولید شود.

در مصاحبه‌ای با اتو نیوز اروپا، مدیر اجرایی اروپایی کیا گفته که این خودرو طی یک یا دو سال آینده روی یک پلت فرم اختصاصی خودروهای الکتریکی به تولید انبوه خواهد رسید. امیلیو هررا در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرده که این خودرو در سال 2021 وارد بازار خواهد شد.

هررا اطلاعات زیادی در مورد نسخه تولیدی نداده، ولی اگر به یاد داشته باشید کانسپت Imagine یک خودروی سگمنت C بود که طراحی آن را می‌توان ترکیبی از یک خودرو عضلانی شاسی بلند، یک سدان بزرگ خانوادگی و یک کراس اور جادار توصیف کرد. این کانسپت از یک طراحی بسیار زیبا و تهاجمی بهره می‌برد که دماغه ببر جذاب آن در جلو و پنجره جلوی شیب دار که به زیبایی به سقف متصل می‌شود Imagine را به یک مدل خاص تبدیل کرده بود. لولای درهای عقب این مدل کانسپت روی ستون عقب نصب شده که در اصلاح به آن‌ها درهای خودکشی می گویند.

طراحی جسورانه و جذاب کانسپت کیا Imagine داخل کابین نیز ادامه داشته و مواردی مانند روکش صندلی‌های ترکیبی چرم و ابریشم، کنسول مرکزی شناور و صفحه‌های نمایش 21 اینچی را داخل کابین این خودرو می‌توانید بیابید. البته این صفحه نمایش بزرگ قرار نیست روی مدل تولیدی ارائه شود. کیا قبلاً گفته بود از نظران ها رقابت بر سر این که کدام شرکت می‌تواند بزرگ‌ترین صفحه نمایش را داخل کابین خودروی خود ارائه کند بسیار خنده دار به نظر می‌رسد.

عقب کانسپت کیا Imagine

در حالی که صفحات نمایش زیاد مدل کانسپت را در نسخه تولیدی نخواهیم دید، ولی به لطف ساخت آن روی یک پلت فرم مختص خودروهای الکتریکی می‌توانیم انتظار یک کابین بسیار جادار از این خودرو داشته باشیم.

کیا اطلاعات بسیار اندکی در مورد مشخصات فنی و پرفورمنس خودرو منتشر نکرده و در مورد مدل کانسپت فقط به این مورد که پک باتری آن در کف خودرو نصب شده و به صورت القایی شارژ می‌شود بسنده کرده بود.

هررا همچنین در صحبت‌های خود گفته که احتمال دارد کیا بخواهد نسخه تمام الکتریکی پیکانتو را بسازد. البته وی گفته که این مورد هنوز نهایی نشده، ولی در صورت تولید این خودرو توسط کیا قیمت آن حول و حوش 22 هزار دلار خواهد بود.

علاوه بر صحبت در مورد خودروهای الکتریکی، هررا همچنین گفته که یک خودرو سلول سوختی کیا قرار است سال آینده میلادی یا اوایل سال 2021 روانه بازار شود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دست نیست، ولی به احتمال زیاد پروژه آن اشتراکات زیادی با هیوندای نکسو خواهد داشت. جالب این که هررا در صحبت‌هایش گفته با توجه به فروش نه چندان خوب هیوندای نکسو، شرکت کیا انتظار فروش خیلی خوبی برای این خودروی سلول سوختی ندارد.