از زمانی که شرکت هیوندای از مدل کانسپت سانتاکروز رونمایی کرد، سؤالات زیادی در مورد این که آیا کیا هم وارد این سگمنت خواهد شد یا نه مطرح می‌شد. در شرایطی که هیوندای این پیکاپ تراک را هم اکنون در دست طراحی دارد، دیر یا زود منتظر بودیم که خبر پروژه طراحی پیکاپ تراک کیا هم منتشر شود. امروز، بالاخره اخباری در این باره منتشر شده است. دیمین مردیت، مدیرعامل کیا استرالیا در مصاحبه‌ای با وب سایت CarsGuide تأیید کرده که شرکت کیا قرار است به زودی این محصول جدید خود را روانه بازار کند. وی در صحبت‌های خود اشاره کرده که پروژه طراحی و توسعه این خودرو هم اکنون در جریان بوده و بین سال 2022 تا 2023 که تقریباً با چارچوب زمانی رونمایی هیوندای سانتاکروز یکی می‌باشد روانه بازار خواهد شد.

وی در بخشی از مصاحبه می‌گوید: پروژه شروع شده است. طبق برنامه شرکت یک پیکاپ تراک دو کابین و یک مدل تک کابین طراحی خواهد کرد که مدل دو کابین پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی دارد. مدیران کیا استرالیا اعتقاد دارند چنین خودرویی در بازار این کشور فروش فوق العاده ای می‌تواند داشته باشد. دیمین مردیت باور دارد که این خودرو می‌تواند بین 8 تا 10 درصد سهم بازار استرالیا را به خود اختصاص بدهد.

کانسپت هیوندای سانتاکروز
کانسپت هیوندای سانتاکروز

گرچه وی اطلاعات زیادی در مورد پروژه نداده، ولی احتمال عرضه این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانه‌های بنزینی بسیار بالا خواهد بود. پیشرانه‌های دو مدل پیکاپ تراک هیوندای و کیا با هم یکی خواهند بود، البته کیا قصد دارد برخی تغییرات روی موتور، گیربکس و کالیبراسیون شاسی محصول خود به منظور تمایز از هیوندای سانتاکروز اعمال کند. احتمال عرضه خانواده پیشرانه‌های اسمارت استریم گروه هیوندای کیا روی هر دو مدل پیکاپ تراک بسیار زیبا است.

از آن جایی که هر دو خودرو روی یک پلت فرم ساخته خواهند شد، این خودرو از نظر ابعاد به احتمال زیاد یک مدل کامپکت است. البته وب سایت CarsGuide در مطلب خود گفته که پیکاپ تراک کیا در سگمنت تراک های سایز متوسط به رقابت با دیگر مدل‌ها خواهد پرداخت، ولی از آن جایی که پلت فرم سانتاکروز یونی‌بادی بوده و با نسل بعدی توسان یکی خواهد بود، این خودرو به احتمال زیاد یک سگمنت پایین‌تر وارد بازار می‌شود. رقبای جدی آن به جای هوندا ریج لاین و شورولت کلرادو، به نظر ما سوبارو باجا و فورد رنجر خواهند بود.