با توجه به انتشار برخی اخبار درباره برنامه ریزی دولت برای تحقق جهش 50 درصدی تولید خودرو و همچنین نوسان نرخ ارز، بازار هم به این اخبار واکنش نشان داده و قیمت برخی خودروها در بازار کاهش یافت. با این حال بنا به گفته برخی فعالان بازار بیشتر خودروها با ثبات قیمتی مواجه هستند. با توجه به کاهش و آرامش نسبی در بازار ارز قیمت خودروها هم تا حدی ثابت مانده و تقاضای کاذب برای خرید خودرو تقریبا از بین رفته است.

در این زمینه برخی فعالان بازار عقیده دارند که ثبات قیمتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با ذکر این که قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، می گوید با وجود نوسانات لحظه ای نرخ دلار روند کاهش قیمت خودروها نیز متوقف شده، اما قیمت ها افزایش هم نیافت.

وی با اشاره به این که نمی توان در خصوص بازار بعد عید پیش بینی دقیقی کرد، اظهار کردi که وضعیت بازار خودرو در سال 1400 به نواسانات ارزی و میزان عرضه خودو و شرایط کلی اقتصاد کشور بستگی دارد. هم اکنون تقاضای کاذب در بازار خودرو از بین رفته و تقاضایی برای سرمایه گذاری در بازار شب عید وجود ندارد.

محمد اولیایی یکی از فعالان بازار خودرو نیز در این زمینه با سعید موتمنی هم عقیده است، وی می گوید شرایط فعلی در بازار شب عید هم برقرار خواهد بود و شاهد هیچگونه افزایش قیمت در این بازار نخواهیم بود.

او در خصوص زمان ایجاد رونق خرید و فروش دراین بازار گفته که رونق خرید و فروش در این بازار به پایدار بودن نرخ ارز بستگی دارد. برای بهبود وضعیت بازار خودرو نرخ ارز باید به مدت 2 تا 3 هفته یک رقم مشخص باشد. هم اکنون فروشنده خودروهای مدل صفر 98 در بازار زیاد است اما به دلیل کاهش سفر و قیمت ها خریداری پیدا نمی شود.

وی در ادامه صحبت های خود گفته هم اکنون مصرف کننده واقعی برای خرید خودرو به بازار مراجعه می کند، اما در پی شیوع کرونا و کاهش مسافرت ها میزان خرید و فروش خودرو هم کاهش یافته است. در شرایط فعلی به ویژه برای خودروهای مدل 98، تعداد فروشندگان در بازار قابل توجه هستند.