شرکت نیسان ظاهرا قصد ندارد به این زودی ها بی خیال موتورهای احتراق داخلی شود و تایید کرده که در حال ساخت یک پیشرانه جدید با 50 درصد بازده حرارتی می باشد.

یک موتور احتراق داخلی معمولی بازده دمایی حدودا 40 درصدی دارد، بدین معنی که 40 درصد از انرژی ایجاد شده هنگام منفجر شدن سوخت به حرکت تبدیل می شود. در سال 2017، تیم فرمول یک مرسدس – آ ام گ گفته بود که موتور مسابقه ای آن ها به بازده دمایی 50 درصدی رسیده است و نیسان می گوید اکنون آن ها تکنولوژی رسیدن به چنین چیزی را در کنار بهبود مصرف سوخت 25 درصدی به دست آورده اند.

البته این یک موتور عادی نیست. نیسان می گوید از این موتور برای شارژ یک باتری استفاده خواهد شد که وظیفه تامین نیروی موتورهای الکتریکی خودرو را بر عهده دارند. برای رسیدن به عدد 50 درصد، موتور نیسان می تواند مبتنی بر یک ترکیب متفاوت در ضریب کمپرسی بالاتر کار کند. همان طور که رویترز در گزارش خود اشاره کرده، نیسان این کار را با اضافه کردن سوخت و هوای بیشتر به سیلندر و انجام عمل انفجار با یک شمع قوی تر انجام می دهد.

در آزمایش، سیستم موفق شده به بازده دمایی 46 درصدی برسد و 4 درصد باقی مانده با استفاده از تکنولوژی های بازیابی دمای از دست رفته حاصل شده است. نیسان نام این سیستم پیشرانه و انتقال قدرت جدید را e-Power نامیده و گفته که گرچه فعلا این پیشرانه آماده ورود به خط تولید نیست، ولی به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی گفته:

جدیدترین روش طراحی و توسعه موتور به کار گرفته شده توسط نیسان قطعا استانداردهای پیشرانه های احتراق داخلی را به سطحی جدید خواهد رساند، چیزی که به ما کمک می کند تا از استاندارد بازده دمای 40 درصدی فعلی در دنیا عبور کرده و میزان تولید کربن دی اکسید خودروها را هرچه بیشتر کاهش بدهیم.

توشیهیرو هیرای، از مدیران ارشد نیسان و رئیس شاخه پیشرانه و مهندسی خودروهای الکتریکی شرکت در این باره گفته:

افزایش بازده دمایی موتورهای احتراق داخلی از 30 به 40 درصد تقریبا 50 سال زمان برد. ولی با کمک e-Power، ما طی چند سال به 50 درصد خواهیم رسید. این یک هدف بزرگ برای جامعه مهندسی بوده است.