پرشیا خودرو را همه در ایران به عنوان نماینده شرکت بی ام و و مینی می شناسیم که اخیرا فعالیت هایی نیز در زمینه خرید و فروش خودروهای خارجی با برندهای مختلف شروع کرده است. امروز اخباری منتشر شده که ظاهرا پرشیا خودرو قصد دارد یک برند چینی جدید را وارد ایران کند.

ظاهرا این شرکت می خواهد برند تجاری هونگچی (Hongqi) را وارد ایران کرده و خودروهای این شرکت را در قالب عرضه به صورت SKD و مونتاژی، به خیابان های کشور بفرستد. طبق اخبار موثق منتشر شده ظاهرا بالاخره اولین مدل های هونگچی وارد نمایندگی مرکزی پرشیا خودرو در جاده مخصوص شده و قرار است بعد از انجام تست های فنی و دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست برنامه تولید و عرضه هونگچی H5 به عنوان نخستین مدل این برند چینی دنبال شود.

طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، فعلا سه دستگاه از این سدان لوکس چینی در دفتر مرکزی پرشیا خودرو حضور دارد و به احتمال زیاد، این خودروها با پلاک گذر موقت جهت انجام آزمایش های فنی وارد خیابان های تهران خواهند شد.

هونگچی H5 یک سدان لوکس محصول گروه فاو چین است و در بسیاری از بازارها با موتور ۱٫۸ لیتری توربو ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به فروش می رسد. این سدان جذاب به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک مجهز شده و خروجی های پیشرانه را به اکسل جلوی H5 می رساند. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۸، هونگچی H5 به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای حاضر در بازار چین مطرح شده بود.

باید منتظر ماند و دید نهایتا این خودرو وارد خط تولید پرشیا خودرو خواهد شد یا نه. انتظار می رود در صورت موفقیت این خودرو در بازار کشورمان شاهد عرضه مدل های لوکس دیگر هونگچی توسط پرشیا خودرو در ایران باشیم.