امروز خبری برای طرفداران برند مازراتی داریم. این شرکت خودروسازی ایتالیایی اعلام کرده که تولید دو مدل مازراتی گرن توریسمو و گرن کبریو به صورت رسمی متوقف شده است. برای گرامیداشت پایان تولید این خودروی دوست داشتنی، شرکت یک نسخه ویژه به نام گرن توریسمو Zéda طراحی کرده که رنگ بدنه آن ترکیبی بسیار زیبا و چشم نواز از سه رنگ آبی، مشکی و سفید می‌باشد.

مازراتی می‌گوید با تغییر رنگ روی بدنه این خودرو می‌خواهد اشاره به تغییر شرکت و ورود آن به یک عصر جدید داشته باشد. رنگ بدنه عجیب و غریب و جذاب این خودرو در بخش عقب از نوع مات بوده و جلوتر که می‌آییم، رنگ بدنه براق می‌شود.

این دو مدل اسپرت کوپه و کبریولت سال‌های زیادی جزء مهم‌ترین خودروهای این شرکت بوده‌اند. گرن توریسمو سال 2007 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و دو سال بعد، در نمایشگاه فرانکفورت 2009 شرکت گرن کبریو را معرفی جهانی کرد. طراحی بدنه این دو مدل گرن تورر توسط پنین فارینا انجام شده بود و هر دو به یک موتور هشت سیلندر خورجینی طراحی شده با همکاری فراری مجهز بودند. مازراتی می‌گوید از زمان ورود این دو خودرو به بازار، شرکت موفق شده 28 هزار و 805 دستگاه مازراتی گرن توریسمو و 11 هزار و 715 دستگاه گرن کبریو بفروشد.

خط تولید مازراتی گرن توریسمو

Zéda در لهجه محلی مودنا در ایتالیا همان حرف Z می‌باشد. مازراتی در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در این مورد گفته که با طراحی این نسخه ویژه می‌خواهد به همه نشان بدهد که آغازی برای هر پایان وجود دارد و کارخانه ویاله چیرو منوتی شرکت هم اکنون در حال آماده سازی برای تولید یک خودروی اسپرت جدید در سال 2020 است. برخی منابع خبری می گویند در طراحی این خودرو از کانسپت آلفیری الهام گرفته خواهد شد. همچنین در نقشه راه محصولات مازراتی یک گرن توریسمو و گرن کبریو جدید وجود دارند که از پیشرانه‌های تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد.

طی چند سال آینده مازراتی برنامه بسیار شلوغی دارد. علاوه بر معرفی یک خودروی اسپرت جدید، شرکت طی سال‌های آتی قصد دارد نمونه‌های فیس لیفت و نسل‌های جدید مازراتی گیبلی، لوانته و کواتروپورته را نیز رونمایی کند. یک کراس اور جدید، نسخه کانورتیبل از مدل پرفورمنس جدید شرکت و همچنین نسل بعدی گرن توریسمو طی سال 2021 رونمایی خواهند شد. در سال 2022 قرار است شاهد رونمایی نسل جدید گرن کبریو و کواتروپورته باشیم. نسل بعدی مازراتی لوانته نیز سال 2023 معرفی جهانی خواهد شد.