همه ما می دانستیم این اتفاق خواهد افتاد، بنابراین نباید کسی از خداحافظی بی ام و i8 از دنیای خودرو متعجب شود. در واقع این خودرو پلاگین هیبریدی قرار بود ماه آوریل به آخر خط برسد، ولی بحران کرونا مرگ این خودروی جذاب را به تاخیر انداخت. شرکت مجبور به توقف فعالیت های خود در کارخانه لایپزیگ شد و اکنون، با شروع به کار خط تولید، آخرین مدل بی ام و i8 از آن خارج شده است.

آخرین مدل یک نسخه رودستر به رنگ آبی Portimao است که طبق ادعای بی ام و بلاگ، احتمالا تنها مدل تولید شده با این رنگ می باشد. این خودروی پلاگین هیبریدی تقریبا شش سال در خط تولید شرکت حضور داشت و 20 هزار و 500 دستگاه از آن ساخته شد.

گرچه ریشه های طراحی این خودرو به سال 2009 و رونمایی کانسپت ویژن EfficientDynamics باز می گردد، طراحی آوانگارد آن هنوز هم بسیار آینده نگرانه و مدرن است. در حالی که از نظر تجاری بی ام و i8 پروژه موفقی نبود، ولی این خودرو همواره جزء پیشرفته ترین مدل های تاریخ شرکت محسوب می شوند. از بدنه فیبر کربنی آن گرفته تا چراغ های جلوی لیزری، این خودرو یک مدل پیشگام از نظر تکنولوژی بود.

گرچه هنوز جانشین مستقیم آن مشخص نشده، ولی تجارب به دست آمده از دوران تولید این خودرو بی ام و را از نظر ساخت مدل های الکتریکی سازی شده یک پله بالاتر بده است. شرکت قصد دارد تا سال 2025 حداقل 25 مدل الکتریکی سازی شده در خانواده خود داشته باشد. اولین آن ها بی ام و iX3 است که نسخه الکتریکی X3 می باشد و دو مدل نخست خانواده iNext نیز سال آینده رونمایی خواهد شد.

جالب است بدانید این خودرو در تعدادی محدود وارد بازار کشورمان هم شده است. نظر شما در مورد خودروی بی ام و i8 چیست؟