در شرایطی که نمونه‌های الکتریکی و احتراق داخلی هیوندای کونا در بازار اروپا مدت‌هاست حضور دارند، شرکت هیوندای با معرفی مدل هیبریدی این خودرو قصد دارد خانواده شاسی بلند کونا در قاره سبز را گسترش دهد. فروش این خودرو در اروپا از ماه اوت شروع خواهد شد و هنوز شرکت قیمت آن را اعلام نکرده است. این خودروسازی کره‌ای هنوز اعلام نکرده که آیا قصد دارد کونا هیبریدی را وارد بازار آمریکا نیز کند یا نه.

کونا هیبریدی به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر و یک موتور الکتریکی مجهز می‌باشد و روی هم رفته 139 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بنزینی این خودرو به تنهایی خروجی‌هایی برابر با 104 نیوتن متر قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور داشته و موتور الکتریکی از سوی دیگر قادر به تولید 43 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور است. هیوندای کونا هیبریدی همچنین به یک پک باتری لیتیم یون پلیمری 1.56 کیلووات ساعتی مجهز شده و تنها گیربکس ارائه شده برای آن یک شش سرعته دو کلاچه می‌باشد.

هیوندای می‌گوید کونا هیبریدی در 11.2 ثانیه می‌تواند سرعتش را به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعتی برابر با 160 کیلومتر بر ساعت دارد. برای بازار اروپا، شرکت پیش بینی می‌کند این کراس آور به طور میانگین در حالت ترکیبی 3.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف کند.

هیوندای کونا هیبریدی

کونا هیبریدی از نظر ظاهری کاملاً مشابه نمونه بنزینی خود است. تنها تغییرات ظاهری قابل توجه آن استفاده از رینگ‌های 16 و 18 اینچی جدید می‌باشند.

طراحی کابین دو خودرو نیز تقریباً مشابه بود که البته، آپشن ترکیب رنگ سفید و مشکی را می‌توان تنها تفاوت دو خودرو معرفی کرد. از برخی تغییرات جزئی دیگر هم چنین می‌توانیم به اضافه شدن برخی تزئینات به قاب دریچه‌های سیستم تهویه و دسته دنده و تزئینات مشکی اطراف دسته درها، فرمان سه پر و دیگر دریچه‌های ورودی هوا اشاره کنیم. سقف خاکستری نیز بخشی از پکیج تغییرات این مدل جدید است.

کابین خودرو به صورت استاندارد به یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 7 اینچی مجهز شده، ولی آپشن صفحه نمایش 10.25 اینچی نیز برای این خودرو قابل سفارش می‌باشد. با خرید پکیج ایمنی راننده مواردی مانند سیستم هشدار تصادف شاخ به شاخ و سیستم کمکی پیشگیری از تصادف با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار را می‌توانید به خودرو اضافه کنید. از دیگر آپشن های ارائه شده برای هیوندای کونا هیبریدی می‌توانیم به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم مانیتور محدودیت سرعت، سیستم مانیتور نقاط کور و سیستم هشدار تصادف از عقب اشاره نماییم.

منبع: motor1