3 روز پیش بود که در مطلبی خبر از اصلاحیه وزارت کشور برای شیوه نقل و انتقال خودرو که به هیئت دولت ارائه شده بود که طبق آن، بحث الزام نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی حذف خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به این موضوع و تلاش وزارت کشور برای حذف دفاتر اسناد رسمی در مراحل نقل و انتقال خودرو واکنش نشان داد و گفته که حذف دفاتر اسناد رسمی در روند سند خودرو امکان پذیر نیست و ما اعتقادی به آن نداریم. طبق ادعای رئیس کانون سردفتران، وزارت کشور در این خصوص پا را فراتر از حیطه قانونی گذاشته و گفته که اگر آنها به این شکل ادامه دهند ما هم کار را را از طریق مجلس و دولت پیش خواهیم برد.

وی در ادامه صحبت خود گفته:

من به سردفترانی که در این خصوص احساس نگرانی می کنند این اطمینان را می دهم که برای ممانعت از تصویب نهایی این لایحه پیگیری و تلاش خود را انجام خواهم داد.

رئیس کانون سردفتران با اشاره به ممانعت نیروی انتظامی برای حضور دفاتر در مراکز تعویض پلاک خودرو نیز گفته که اخیرا در مقطعی این طرح اجرا شده و خیلی هم موفق نبوده است.

به این علت که سردفتر باید دفتر اسناد خود را موقت در مراکز تعویض پلاک مستقر می کرد و پس از چند روز جایگزین سردفتر دیگری می شد. این امر مشکلات زیادی به وجود آورده که با عدم استقبال نیروی انتظامی رو به رو شده است.