شرکت هیوندای نسل فعلی خودروی سانتافه را فوریه سال 2018 رونمایی کرده و اکنون زمان معرفی یک مدل به روز شده از آن بود. هیوندای سانتافه مدل 2021 که چند روز پیش رونمایی شده در واقع چیزی بیشتر از یک فیس لیفت نیمه عمر بوده و این شاسی بلند سایز متوسط را شرکت روی یک پلت فرم جدید ساخته است. شرکت می‌گوید به لطف این پلت فرم جدید خودرو از نظر پرفورمنس، هندلینگ و ایمنی بسیار بهتر شده و اکنون امکان عرضه پیشرانه‌های الکتریکی سازی شده روی آن وجود دارد.

اولین تغییراتی که روی هیوندای سانتافه مدل 2021 متوجهش می‌شوید در طراحی بدنه آن است و خودرو اکنون از یک طراحی بخش جلوی عریض‌تر و خشن‌تر بهره می‌برد. چراغ‌های جلوی چند تکه و چراغ‌های دی لایت T شکل نمای بخش جلوی خودرو را بسیار شکیل و زیبا کرده‌اند. در کناره‌ها، اولین چیزی که خیلی به چشم می زند رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی است.

در عقب نیز خودرو تغییرات نسبتاً زیادی داشته و چراغ‌های عقب جدید به وسیله یک لایت بار زیبا به هم متصل شده‌اند. برای تاکید هر چه بیشتر روی عرض خودرو، هیوندای یک شبرنگ جدید در بخش عقب نصب کرده که از یک گوشه سپر تا گوشه دیگر امتداد دارد. در عقب اسکید پلیت جدید تکمیل کننده تغییرات هستند.

در حالی که هنوز شرکت چیزی در مورد مشخصات فنی هیوندای سانتافه مدل 2021 نگفته، ما اطلاع داریم که این خودرو از یک کابین جادارتر بهره می‌برد و کنسول مرکزی آن نیز تغییرات زیادی داشته است. شرکت همچنین یک سلکتور حالت جاده نیز روی کنسول مرکزی اضافه کرده که راننده به کمک آن می‌تواند یکی از حالت‌های شنی، برفی، گلی، اکو، کامفورت، اسپرت و اسمارت را انتخاب کند. در صورت فعال شدن حالت هوشمند، خودرو به صورت خودکار سبک رانندگی را تشخیص داده و بهترین حالت را بر اساس آن انتخاب می‌کند.

کابین هیوندای سانتافه مدل 2021

در این خودرو دیگر خبری از دسته دنده بزرگ نیست و سلکتور دنده، روی کنسول مرکزی به سبکی مینیمال نصب شده است. هیوندای سانتافه مدل 2021 داخل کابین خود به یک صفحه نمایش 10.25 اینچی مجهز شده و یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی اطلاعات مربوط به خودرو را به اطلاع راننده می‌رساند. در مورد کابین خودرو یکی از موارد قابل توجه استفاده از مواد اولیه نرم در سراسر اتاق خودرو است.

فروش سانتافه جدیدی در اروپا از شهریور امسال شروع می‌شود و گفته شده جزئیات فنی خودرو نزدیک به زمان ورود به بازار اعلام خواهد شد. شرکت هنوز چیزی در مورد جزئیات عرضه این خودرو در بازار آمریکا نگفته است.