بحث‌های زیادی در مورد تصمیم شرکت تویوتا برای همکاری با بی ام و برای زنده کردن دوباره پروژه سوپرا روی پلت فرم بی ام و Z4 شده است. برخی از این حرکت انتقاد کرده و گفته‌اند که این یک سوپرای واقعی نیست، در عین حال برخی دیگر صرفاً خوشحال هستند که سوپرا A90 به یک واقعیت تبدیل شده است. در حالی که تقریباً یک سال از رونمایی این مدل کوپه اسپرت می‌گذرد، شرکت برخی تغییرات قابل توجه برای سوپرا مدل 2021 در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به قدرت بیشتر موتور شش سیلندر، یک موتور 4 سیلندر جدید برای مدل پایه و نسخه ویژه A91 اشاره کرد.

تویوتا اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌های خودرویی از جمله اتوبلاگ در مورد پروژه سوپرا صحبت کرده است. با توجه به جایگاه ویژه این خودرو در مجموعه محصولات تویوتا، میزان فروش سوپرا خیلی اهمیتی ندارد. به جای آن، تویوتا بیشتر به تأثیر مثبتی که این خودرو روی برند شرکت داشته اهمیت می‌دهد. تویوتا را همه به عنوان شرکتی می‌شناسند که نسخه‌های پرفورمنس تمامی خودروهای خود را معمولاً می‌سازد.

البته تویوتا خیلی هم بی توجه به میزان فروش سوپرا نیست و در کنفرانس مذکور، گفته که کاملاً از فروش 2884 دستگاهی این خودرو در آمریکا در سال 2019 کاملاً راضی می‌باشد. البته باید اشاره کنیم که پروژه سوپرا 12 ماه کامل را در سال پیش در بازار آمریکا حضور نداشته و در واقع فروش آن از ماه جولای با قیمت میانگین حدوداً 56 تا 57 هزار دلاری شروع شده است. جک هولیس، از مدیران ارشد تویوتا آمریکا در صحبت‌های خود گفته که شرکت از عملکرد فروش خودروی سوپرا کاملاً رضایت دارد.

پروژه سوپرا

در کنفرانس مذکور برخی خبرنگارها از هولیس سوالاتی در مورد همکاری تویوتا با بی ام و مخصوصاً در این باره پرسیده‌اند که آیا باواریایی ها هنوز هم در پروژه طرحی و توسعه سوپرا دخیل هستند یا نه؟ جک هولیس در پاسخ بسیار بحث کرده، ولی خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، جواب مثبت است و بی ام و کماکان نقش مهمی در پروژه سوپرا دارد. مدیر توسعه محصول تویوتا آمریکا در این باره گفته که تیمی از مهندسان تویوتا در مونیخ حضور داشته و به صورت نزدیک با بی ام و برای ارتقای خودرو همکاری می‌کنند. وی اشاره کرده که تویوتا همچنان وظیفه تیونینگ و طراحی شاسی سوپرا را خود به عهده دارد.

در مورد تویوتا سوپرا 2021 باید بگوییم که بحران ویروس کرونا به شدت آن را تحت تأثیر قرار داده است. کارخانه مگنا اشتایر در گراتز اتریش که وظیفه مونتاژ سوپرا را بر عهده دارد هم اکنون تعطیل بوده و مدیران شرکت امیدوار هستند بتوانند این خط تولید را طی هفته‌های آتی افتتاح کنند. البته نسخه شش سیلندر سوپرا مدل 2021 با توجه به این که قبل از تعطیلی کارخانه تقریباً 400 دستگاه از آن تولید شده بود، به احتمال زیاد از ماه ژوئن وارد بازار خواهد شد، ولی برای مدل 4 سیلندر باید زمان بیشتری را صبر کنیم. در واقع تولید نسخه ارزان‌تر سوپرا هنوز شروع نشده و بحران کرونا تاخیری دو ماه در پروسه تولید آن ایجاد کرده است، از این رو حداقل تا پاییز نمی‌توان انتظار ورود آن را به بازار داشته باشیم.