خودروی نیسان ایکس تریل مدل 2021 در حالی وارد مدل سال جدید خود می‌شود که طراحی تازه آن به قدری هوشمندانه است که قطعاً خواهد توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. در حالی که مدل فعلی طی سال‌های اخیر در برای خودروهایی جدیدتر مانند هوندا CR-V و تویوتا راوفور مدلی قدیمی محسوب می‌شود، ولی نسل جدید ایکس تریل با طراحی ظاهری بسیار خوب، کابین شیک و دینامیک رانندگی بهتر به نظر ما گزینه بهتری در مقایسه با دو خودروی مذکور است.

نیسان می‌گوید ایکس تریل 2021 روی یک پلت فرم جدید ساخته شده، ولی از نظر ابعاد در مقایسه با مدل قبلی‌اش تغییر زیادی ندارد. طول بین دو محور عیناً مشابه است، ولی طول بدنه تقریباً 4 سانتی متر کم‌تر شده و همچنان دو ردیف صندلی دارد. پشت صندلی‌های ردیف دوم فضای بار کم‌تری وجود داشته و مدل فعلی فقط 1050 لیتر در مقایسه با 1105 لیتر مدل قبلی فضای بار دارد. در طراحی نیسان ایکس تریل مدل 2021 گفته می‌شود از کانسپت Xmotion که سال 2018 رونمایی شده بود الهام گرفته شده است و این تأثیرپذیری را با وضوح بیشتری می‌توان در عقب خودرو دید.

موتور پایه ایکس تریل جدید نسخه‌ای به روز شده از موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر است و فعلاً خبری از پیشرانه هیبریدی یا موتور قوی‌تر وجود ندارد. این موتور 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد که در مقایسه با مدل قبلی 11 اسب بخار و 8 نیوتن متر بیشتر شده است. تمامی مدل‌های خودرو به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو بوده و به گیربکس سی وی تی مجهز هستند. سیستم دو دیفرانسیل به صورت آپشن روی خودرو قابل سفارش می‌باشد. نیسان ادعا می‌کند مصرف سوخت خودرو نیز بهتر شده است و نیسان ایکس تریل مدل 2021 در حالت ترکیبی مصرفی بین 7.8 تا 8.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد داشت.

مدل‌های S، SV و SL به مانند مدل قبلی در نسل جدید ایکس تریل نیز عرضه شده‌اند و یک مدل جدید به نام پلاتینیوم وجود دارد. این مدل آپشن هایی بیشتر مانند صفحه کیلومتر و آمپرهای 12.3 اینچی، روکش چرم و اپل کارپلی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. شرکت قصد ارائه آپشن رنگ بدنه دوگانه با سقف مشکی را نیز می‌خواهد در آینده روی این خودرو ارائه کند. بسیاری از سیستم‌های کمکی رانندگی به صورت استاندارد حتی روی مدل پایه وجود دارند. سیستم نیمه خودران پرو پایلوت نیسان صرفاً روی دو مدل SL و پلاتینیوم عرضه شده است.

کابین نسل جدید نیسان ایکس تریل

کابین جدید ایکس تریل 2021 ظاهر زیبایی دارد، کیفیت مواد اولیه بسیار خوب شده و طراحی داشبورد بسیار جدید است. نیسان می‌گوید صندلی‌های عقب فضای پا و سر بیشتری دارند و آپشن های بیشتری برای سرنشین‌های عقب مانند آفتاب گیر و سیستم تهویه مطبوع سه گانه در مدل‌های بالا عرضه شده است. خودرو به صورت استاندارد به یک صفحه نمایش 8 اینچی با قابلیت اتصال اسمارت فون مجهز شده و در مدل‌های SL و پرمیوم خودرو به صفحه نمایش 9 اینچی مجهز می‌باشد.

فروش نیسان ایکس تریل مدل 2021 از پاییز امسال شروع خواهد شد. قیمت پایه این خودرو حول و حوش 26 هزار دلار خواهد بود، ولی اگر قصد خرید مدل قدرتمند و مجهز پلاتینیوم را دارید باید حداقل حدوداً 40 هزار دلار پول داشته باشید.