سپتامبر سال پیش، زمانی که هنوز چیزی به نام نمایشگاه های خودرو وجود داشتند، شرکت چینی هونگچی دو کانسپت فوق العاده جذاب شامل ابرخودروی هیبریدی هونگچی S9 و شاسی بلند الکتریکی E115 را به نمایشگاه خودروی فرانکفورت آورده بود.

طبق ادعای وب سایت Car News China، این ابرخودرو بالاخره از سال آینده قرار است با تیراژ 70 دستگاهی رسما وارد خط تولید شود. قیمت؟ هونگچی قیمت آن را 10 میلیون یوان معادل 1.45 میلیون دلار تعیین کرده که بسیار کم تر از پیش بینی ها بود. در نمایشگاه پارسال گفته می شد این خودرو قیمتی برابر با 2.2 میلیون دلار خواهد داشت.

در هر حال، قیمت 10 میلیون یوانی تعیین شده برای این خودرو آن را به گران قیمت ترین مدل تاریخ صنعت خودروی چین تبدیل کرده و اگر فکر می کنید این قیمت برای آن زیاد است توجه شما را به پرفورمنس این خودرو که شرکت سازنده ادعا کرده دعوت می کنیم.

پیشرانه هیبریدی هونگچی S9 حداکثر خروجی 1400 اسب بخاری داشته و صفر تا صد را فقط در 1.9 ثانیه می تواند پر کند. حداکثر سرعت این خودرو 400 کیلومتر بر ساعت است. اگر این آمار و ارقام درست باشند، بدون شک هونگچی S9 در بین سریع ترین خودروهای دنیا جایگاه بسیار خوبی برای خود دست و پا خواهد کرد.

همه اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد پیشرانه خودرو داریم این است که هونگچی پیشرانه هیبریدی آن را مبتنی بر یک موتور هشت سیلندر خورجینی توربو ساخته، ولی همان طور که حدس زده اید یک یا چند موتور الکتریکی نیز با این موتور بنزینی همکاری می کنند.

نکته دیگر این که با توجه به بدنه کاملا فیبر کربنی هونگچی S9 وزن بسیار کمی خواهد داشت. جالب است بدانید حتی رینگ های مدل کانسپت این خودرو نیز از مواد اولیه سبک ساخته شده بودند و باید منتظر ماند و دید آیا این مورد در خودروی تولیدی نیز وجود خواهد داشت یا نه.