بعد از افزایش قیمت بنزین در آبان 98 و داستان های بعد از آن، تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز در کشور افزایش یافت. بسیاری از مردم با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز یا گازسوز کردن خودروها ترغیب شده اند تا بتوانند با این کار کمی از هزینه های جاری حمل و نقل خود را کاهش دهند.

در این مطلب از مجله خودروی سوییچ با ما همراه شوید تا معروف ترین و محبوب ترین خودروهای دوگانه سوز بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

وانت آریسان دوگانه سوز

وانت آریسان دوگانه سوز

چند سالی است که شرکت ایران خودرو نسخه دوگانه سوز وانت آریسان را به بازار عرضه کرده و متقاضیان می توانند این خودرو را به صورت صفر کیلومتر یا کارکرده از بازار خریداری کنند. وانت آریسان دوگانه سوز از یک موتور 1.7 لیتری OHVG II با استاندارد آلایندگی یورو 4 برخوردار است که خروجی های این پیشرانه توسط جعبه دنده 5 سرعته به چرخ های عقب انتقال پیدا می کند. خروجی موتور وانت آریسان دوگانه سوز در حالت بنزین سوز معادل 56 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور بوده و در حالت گازسوز برابر با 73 اسب بخار و 128 نیوتن متر گشتاور می شود.

پراید 131 دوگانه سوز

پراید 131 دوگانه سوز

افرادی که دنبال خودرویی کم هزینه و اقتصادی هستند می توانند نسخه دوگانه سوز پراید 131 را در مدل های کارکرده خریداری کنند. این محصول به موتور پایه گازسوز 1.3 لیتری با آلایندگی یورو 4 و گیربکس 5 دنده دستی مجهز شده و دیفرانسیل جلو است. موتور این خودرو در حالت بنزین سوز دارای قدرتی برابر با 71 اسب بخار و 108 نیوتن متر گشتاور و در حالت گازسوز نیز به 63 اسب بخار و 103 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می کند.

پراید 132 دوگانه سوز

پراید 132 دوگانه سوز

هم اکنون متقاضیان خرید پراید 132 دوگانه سوز می توانند نسخه های کارکرده این خودرو را در بازار با قیمت های مناسب پیدا کنند. این خودرو مجهز به موتور پایه گازسوز 1.3 لیتری  با استاندارد آلایندگی یورو 4 است که انتقال خروجی های آن به محور جلو توسط گیربکس 5 دنده دستی انجام می شود. قدرت موتور پراید 132 دوگانه سوز در حالت بنزین سوز معادل 71 اسب بخار و 132 نیوتن متر گشتاور که حالت گازسوز به 65 اسب بخار و 109 نیوتن متر گشتاور می رسد.

سمند ال ایکس EF7 دوگانه سوز

سمند ال ایکس EF7 دوگانه سوز

افرادی که قصد خرید سمند ال ایکس EF7 دوگانه سوز را دارند می توانند این خودرو را هم به صورت صفر کیلومتر و هم به صورت کارکرده در بازار پیدا کنند. سمند ال ایکس EF7 به موتور پایه گازسوز 1.6 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 4 مجهز شده، گیربکس 5 دنده دستی دارد و دیفرانسیل جلو است. موتور سمند ال ایکس در حالت بنزینی خروجی برابر با 113 اسب بخار و 155 نیوتن متر گشتاور دارد و در حالت گازسوز خروجی هایش به 100 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می کند.

پژو پارس دوگانه سوز

پژو پارس

در حال حاضر مدل های کارکرده و صفرکیلومتر پژو پارس دوگانه سوز در بازار موجود می باشد و مشتریان می توانند با کمی گشت و گذار در بازار این خودرو را خریداری کنند. پژو پارس دوگانه سوز به یک پیشرانه 1.7 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 4 مجهز شده که خروجی این پیشرانه توسط جعبه دنده 5 سرعته به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. موتور این خودرو در حالت بنزین سوز دارای خروجی هایی برابر با 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور می باشد. قدرت موتور پژو پارس دوگانه سوز در حالت گازسوز نیز برابر 83 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است.

تیبا دوگانه سوز

تیبا دوگانه سوز

شرکت سایپا تیبا دوگانه سوز را با موتور 1.5 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 4 در مدل های صفر کیلومتر به بازار عرضه می کند. خروجی های تولید شده توسط گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو انتقال می یابد. قدرت موتور تیبا دوگانه سوز در حالت بنزین سوز معادل 78 اسب بخار و 128 نیوتن متر گشتاور است و در حالت گازسوز به 80 اسب بخار و 126 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می کند.

پژو 405 GLX دوگانه سوز

پژو 405 GLX گازسوز

گرچه تولید این خودرو بسیار محدود شده، ولی پژو 405 GLX دوگانه سوز با مدل های صفر کیلومتر و کارکرده در بازار به راحتی یافت می شود. این خودرو از یک موتور پایه گازسوز 1.7 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 4 برخوردار است. نیروی تولیدی از این موتور به کمک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. موتور این خودرو در حالت بنزین سوز دارای خروجی برابر با 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور است که حالت گازسوز به 83 اسب بخار و 126 نیوتن متر گشتاور می رسد.

وانت نیسان زامیاد گازسوز

وانت نیسان زامیاد گازسوز

به عنوان تنها خودروی باری این لیست، متقاضیان خودروی وانت نیسان زامیاد دوگانه سوز می توانند نسخه صفرکیلومتر و کارکرده این خودرو را در بازار خریداری کنند. این خودرو دارای موتور پایه گازسوز 2.4 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد که قدرت آن به کمک گیربکس 4 دنده دستی به چرخ های عقب انتقال می یابد. قدرت موتور وانت نیسان زامیاد گازسوز در حالت بنزین سوز معادل 100 اسب بخار و 190 نیوتن متر گشتاور است. قدرت این خودرو در حالت گازسوز به 90 اسب بخار و 180 نیوتن متر گشتاور می رسد.

آمیکو دو کابین آسنا دوگانه سوز

آمیکو دو کابین آسنا گازسوز

شما می توانید خودرو آمیکو دو کابین آسنا دوگانه سوز را به عنوان دومین وانت لیست ما در بازار در مدل های صفر و کارکرده خریداری کنید. این خودرو با داشتن یک موتور 2.3 لیتری و استاندارد آلایندگی یورو 5، گیربکس 6 دنده دستی و سیستم دو دیفرانسیل یکی از دوگانه سوزهای خوب بازار می باشد. این خودرو از قدرتی برابر با 143 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌ متر بهره می ‌برد.