شرکت کیا تصمیم دارد با شروع سال جدید میلادی، از لوگوی به روز شده خود طی روزها یا هفته های آینده رونمایی کند. به غیر از این لوگوی جدید، در راستای تغییر برندینگ شرکت کیا این کمپانی کره ای شعار خود را نیز از «قدرت سورپرایز کردن» به «حرکتی که الهام می بخشد» تغییر داده است. این شعار جدید ظاهرا در اداره اطلاع رسانی حقوق مالکیت فکری کره جنوبی در پایان سال 2020 ثبت شده است.

ولی به نظر می رسد این تغییر و تحولات داخل شرکت کیا فقط به بحث برندینگ ختم نخواهد شد. طبق ادعای اتو نیوز، شرکت کره ای کیا قصد دارد امسال از 5 خودروی جدید در بازار آمریکا رونمایی کند.

اتفاقی که افتاده این است که خبر اتونیوز در مورد مدل های جدید کیا به علت همزمانی با انتشار خبر تغییرات برندینگ کیا خیلی شنیده نشده است. این 5 خودرو طبق اعلام اتو نیوز یا کاملا جدید هستند تا تغییرات زیادی داشته اند. با همه این اوصاف، ما می توانیم حداقل سه مدل از این 5 خودرو را حدس بزنیم.

همان طور که قبلا کیا تایید کرده بود، نسخه پلاگین هیبریدی کیا سورنتو مدل 2021 قرار است در سال 2021 وارد بازار آمریکا شود، ولی قطعا این بزرگ ترین رونمایی کیا در آمریکا نیست. هنوز چیزی قطعی نیست، ولی ظاهرا کیا در حال کار روی نسل جدید اسپرتیج و همچنین نیرو است و این دو مدل را هم می توانیم به لیست اضافه کنیم. نسل جدید کیا کارنیوال یا سدونا هم که در برخی بازارها رونمایی شده نیز ممکن است برای ترغیب خریداران مینی ون آمریکایی وارد بازار این کشور شود. در مورد مدل های احتمالی دیگر هنوز نمی توانیم نظر قطعی بدهیم.

همان طور که ماه پیش اعلام شد، شرکت کیا آمریکا قرار است برخی تغییرات مدیریتی نیز در سال 2021 داشته باشد. پس از سه سال فعالیت به عنوان معاون فروش شرکت، بیل پفر قرار است از امسال به عنوان مدیر اجرایی شرکت کیا آمریکا فعالیت کند.

از سوی دیگر، راسل واگر که از جولای 2019 به استخدام شرکت کیا موتورز آمریکا درآمده بود، زیر نظر پفر به عنوان معاون بازاریابی قرار است فعالیت کند. او قبلا سمت مدیر عملیات بازاریابی را در این شرکت داشت.