7 اسفند 99 – در شرایطی که بحث و گمانه زنی در مورد عرضه هایما اس 7 پلاس بسیار زیاد شده بود و اوایل پاییز هم خبری مبنی بر عدم ورود آن به بازار کشورمان منتشر شده بود، ولی طبق آخرین طرح تبدیل ایران خودرو ویژه هایما اس 7 توربو، تقریبا اکنون با اطمینان می توان گفت که این خودرو قرار است به زودی وارد خیابان های کشورمان شود.

نکته اصلی در مورد هایما اس 7 پلاس این است که خودرو ظاهری تقریبا مشابه با اس 7 توربو دارد، ولی ایران خودرو برخی تغییرات روی آن انجام داده است.

نکته دیگری هم که باید در این مورد ذکر شود این که هایما اس 7 پلاس در مقایسه با مدل قبلی خود، با آپشن های بیشتری روانه بازار خواهد شد.

توضیحات کامل در مورد این خودرو شامل تغییرات ظاهری، مشخصات فنی و آپشن ها را در ادامه همین مطلب می توانید مشاهده نمایید.

21 مهر 99 – همان طور که احتمالا می دانید، نخستین بار تیر ماه سال پیش بود که اخباری مبنی بر آمادگی ایران خودرو مبنی بر وارد کردن هایما اس 7 پلاس به خط تولید و نهایتا بازار کشورمان منتشر شده بود. در حالی حدودا 15 ماه از آن تاریخ می گذرد که تا این لحظه این اتفاق نیفتاده و امروز، اخبار جدیدی منتشر شده که ایران خودرو در تصمیمی عجیب قصد دارد هایما اس 7 پلاس را با همان فیس اس 7 توربو قدیمی، ولی با کابینی جدید روانه بازار کند.

همین چند وقت پیش بود که تصاویری از هایما اس 7 پلاس در پارکینگ ایران خودرو منتشر شده بود، ولی طبق شنیده ها در مطالعات بازارسنجی تصمیم شرکت تغییر کرده و خبری از این خودرو با فیس جدید در بازار ایران نخواهد بود. البته به این نکته باید اشاره کنیم که هایما اس 7 پلاس ایران خودرو برخی تغییرات بسیار جزئی، در حد اضافه شدن آینه بغل های جدید، اضافه شدن نام هایما به عقب خودرو و تغییر رنگ شیشه لچکی عقب انجام شده است.

هنوز علت این تصمیم عجیب و غریب ایران خودرو مشخص نیست، ولی باید منتظر ماند و دید بازار چگونه از این خودرو استقبال خواهد کرد. در مورد قیمت نهایی این خودرو نیز هنوز اطلاعاتی در دست نیست. در ادامه می توانید گزارشی که سال پیش در مورد این خودرو تهیه کرده بودیم را مطالعه کنید.

29 تیر 98 – شرکت ایران خودرو در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید حضور پیدا کرده و اگر به غرفه این شرکت سری بزنید، برخی مدارک وجود دارند که نشان می‌دهند گروه صنعتی ایران خودرو در تدارک برای وارد کردن خودرو هایما اس 7 پلاس به خطوط تولید خود است.

بخشی از غرفه ایران خودرو در این نمایشگاه به موضوع داخلی سازی صندلی‌های محصولات این شرکت اختصاص یافته است. در این قسمت از غرفه صندلی هایما اس 7 نیز داخلی سازی شده و تغییراتی برای بهبود کیفی آن انجام شده است. ولی با بررسی‌های انجام شده ظاهراً قرار است این صندلی بر روی نسخه جدید اس 7 توربو نصب گردد. با پیگیری‌های انجام شده ظاهراً هایما اس 7 فیس لیفت نیز قرار است تا پایان سال جاری با نام هایما اس 7 پلاس توسط ایران خودرو به بازار عرضه گردد.

کابین هایما اس 7 پلاس

در بحث صندلی جدید این خودرو بخش‌هایی مانند پارچه، چرم و ابر داخلی سازی شده و این موضوع هزینه‌های حمل و سربار این قطعه تا حد زیادی کاهش داده است. همچنین به ادعای یکی از مسئولان این بخش از غرفه، با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده بخشی از صندلی نیز با پارچه تولید شده تا مشکل عرق کردن صندلی‌های چرم مصنوعی در فصول گرم، در این خودرو حل شود. گفتنی است که با داخلی سازی انجام شده کماکان کیسه هوای جانبی اس 7 در صندلی وجود دارد و امکاناتی نیز مانند گرمکن سه حالته و تنظیم برقی صندلی‌ها نیز ارائه شده‌اند.

اکنون با توجه به اطلاعات به دست آمده کاملاً مشخص است که ورود نمونه فیس لیفت هایما اس 7 توربو به خط تولید ایران خودرو خراسان منتفی نشده و قرار است که در آینده نزدیک هایما اس 7 پلاس جایگزین مدل فعلی شود. حدوداً یک سال پیش شرکت ایران خودرو آخرین فیس لیفت هایما اس 7 توربو را به ایران آورد تا برخی تست‌های فنی بر روی نمونه‌های آن انجام شود. حال ظاهراً، تا پایان سال ۱۳۹۸ هایما اس 7 تغییرات دیگری را نیز در بازار ایران تجربه کرده و با ظاهر و امکانات جدید قرار است به دست مصرف کنندگان برسد.

هایما اس 7 یک کراس اور چینی می‌باشد که در چند سال گذشته فروش خوبی را برای ایران خودرو به ارمغان آورده است. شرکت هایما در سال 2017 با رونمایی از مدل فیس لیفت این خودرو برخی امکانات جدید به آن اضافه کرده است. بر اساس اطلاعات موجود هایما اس 7 پلاس و یا همان فیس لیفت با پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو و گیربکس شش دنده اتوماتیک به خط تولید ایران خودرو خراسان می‌آید و با تغییرات ظاهری در بیرون و کابین وارد بازار خواهد شد.

شرکت هایما در دومین فیس لیفت خود برای اس 7 توربو، تغییرات به نسبت زیادی را در طراحی ظاهری بخش جلو و عقب این کراس اوور تک دیفرانسیل ایجاد کرده است. با نگاهی به ظاهر اس 7 پلاس می‌تواند سبک طراحی جدیدی در جلو حالت اسپرت تری را در قسمت عقب مشاهده کرد. وقتی به کابین هایما اس 7 پلاس نگاه می‌کنیم مشخص است که شرکت سازنده تغییرات کمتری نسبت به بیرون خودرو در این بخش اعمال کرده و تنها با برخی تغییرات جزئی، سعی بر جدید جلوه دادن این محصول داشته است.

هایما اس 7 فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ که در ایران خودرو به اس 7 پلاس معروف شده است، با امکانات جدیدی نظیر صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، رادار خطی، سیستم تهویه اتوماتیک لمسی و یکی دو مورد دیگر وارد بازار خواهد شد. از دیگر تجهیزات مهم این خودرو می‌توان به ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های تاشو برقی، کامپیوتر سفر، سانروف، چراغ روشنایی روز و چند مورد دیگر اشاره کرد.