لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی امروز در صحبت هایی در مورد دریافت دنا پلاس توسط نمایندگان گفته که برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی، دنا پلاس نه و شاسی بلند می خواهم. وی با اشاره به دریافت شاسی بلند توسط نمایندگان دوره قبل گفته که برای سرکشی به مناطق مختلف حوزه انتخابیه خود نیاز به خودروی شاسی بلند دارد.

وی در بخشی از صحبت خود گفته دولت به جای اینکه نمایندگان را در مقابل مردم قرار دهد، باید دفترکار ، ماشین و نیروی انسانی بیشتری در اختیار نمایندگان مجلس بگذارد. نماینده باید هزینه های نیروی انسانی، دفتر و رفت و آمد را از جیب خود پرداخته و کار مردم را هم انجام دهد.

وی می گوید اجاره چند دفتر، پرداخت حقوق کارکنان و رفت و آمد به همه نقاط حوزه بسیار پر هزینه بوده و این در حالی است ‌که استانداران و فرمانداران همه این امکانات را در اختیار دارند؛ چرا باید شأن یک نماینده مجلس از یک بخشدار کمتر باشد و این امکانات را در اختیار وی قرار ندهند.

سیاهکلی اعتقاد دارد این که یک نماینده مجلس باید هزینه‌های این موارد را از جیب خود پرداخته و در مقابل مورد هجمه رسانه و افکار عمومی هم باشد، حکایت خوردن همزمان چماق و پیاز می باشد. ما از جیب خودمان خودرو می خریم و در طول ۴ سال این ماشین اسقاط می‌شود؛ آیا این درست است که هزینه آن از جیب من نماینده باید پرداخت شود؟

تویوتا لندکروز شاسی بلند
شاسی بلند مد نظر احتمالی آقای نماینده برای آفرودسواری!

او با گلایه از اینکه نوع خودروهای تحویلی در مقایسه با دوره های قبل تغییر کرده، گفته:

من اکنون برای رفتن به مناطق روستایی در جاده های کوهستانی باید شاسی بلند در اختیار داشته باشم در حالی که در دوره گذشته خودروهای شاسی بلند به نمایندگان داده شد، در حال حاضر این ماشین را اگر بفروشم با ۴۰۰ میلیون اضافه هم نمی توانم شاسی بلند بخرم. چند وقت پیش در منطقه “چغور” خودروی من خراب شد و مجبور شدم با تویوتای یکی از مدیران برگردم؛ این درست است که نماینده مردم پیاده بوده و سطح مالی‌اش اندازه یک بخشدار منطقه هم نباشد؟

وی در پاسخ به اختلاف قیمت دنا پلاس و این موضوع که چرا این امکان برای سایر مردم فراهم نیست، گفته:

این که نماینده باید هم پول خودرو را بدهد و هم سوار ماشین خود شود تا به مردم خدمت نماید و هم باید توضیح دهد که چرا دنا پلاس خریده؛ جای سوال دارد. اگر این خودروها حتی با ۵۰ میلیون تومان هم در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت باز هم نماینده متضرر می‌شد چرا که باید همه هزینه ها شامل بنزین، هزینه تعمیر و نگهداری و افت قیمت ماشین را بپردازد و بعد از ۴ سال نیز ماشین اسقاط شود، این در حالی است که دولت باید همه امکانات لازم شامل منزل، ماشین و پرسنل را در اختیار نماینده قرار دهد.

وی خطاب به مردم گفته که اینجا باید مدافع نمایندگان باشید و بگویید این نماینده سرش کلاه رفته چرا باید هم پول بدهد و هم فحش بخورد و هم خودرویش بعد از ۴ سال مستهلک شود.

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که اقساط خودرو دریافتی به چه شکل است گفته تنها ۲ دو روز است خودرو را تحویل گرفته‌ و به محض مشخص شدن مبلغ اقساط آن را اطلاع رسانی خواهم کرد.