شرکت دایملر همزمان با شروع به کار نمایشگاه CES 2020، از خودروی جدید خود به نام مرسدس بنز ویژن AVTR رونمایی کرده است. این خودرو به لطف همکاری جدید شرکت دایملر با برند فیلم آواتار طراحی شده است. دایملر می‌گوید طراحی این خودرو به گونه‌ای می‌باشد که پیش نمایشی از خودروهای آینده را در ذهن مردم ایجاد کند. این خودرو به مانند رابطه نمادین بین ناوی‌ها و پاندورا در فیلم آواتار توجه ویژه‌ای به ارتباط بین انسان، ماشین و طبیعت دارد.

با نگاهی ساده به مرسدس بنز ویژن AVTR می‌توان متوجه شد که این خودرو اصلاً شباهتی به مدل‌هایی که اکنون در بازار موجود هستند ندارد. از جمله تفاوت‌های مهم می‌توان به عدم وجود کنترل‌های سنتی خودرو در آن اشاره کرد. راننده این خودرو دست خود را روی یک کنترلر نورپردازی شده در کنسول مرکزی می‌تواند قرار بدهد. این کنترلر قادر است علایم حیاتی مختلف راننده از جمله ضربان قلب وی را اندازه بگیرد. طراحی کلی کابین بسیار جذاب و خاص بوده و با نورپردازی خاص و اشکال و سطوح متفاوت حس و حال متفاوتی را به سرنشین می‌دهد.

روکش صندلی‌ها از جنس چرم دینامیکا بوده که به طور اختصاصی از مواد بازیافتی از لباس‌های کهنه، پرچم‌ها و بطری‌های پلاستیکی ساخته می‌شوند. بخش اعظمی از کف خودرو از جنس یک چوب خلاقانه به نام کارون ساخته شده است. این چوب از جنس راتان می‌باشد که در به وفور در مناطق مختلف دنیا شامل اندونزی یافت می‌شود.

در طراحی بیرونی مرسدس بنز ویژن AVTR شاهد خلاقیت‌های زیادی هستیم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی بخش عقب متشکل از 33 فلپ اشاره کرد. این فلپ ها به صورت هماهنگ با هم حرکت کرده و در واقع به تقلید از نفس کشیدن و حرکت موجودات در پاندورا طراحی و ساخته شده است. این فلپ ها به منظور ارتقای آیرودینامیک خودرو می‌توانند باز هم بشوند.

پیشرانه استفاده شده روی خودرو واقعاً فوق العاده بوده و نشان می‌دهد که مرسدس بنز تعهد خوبی به منظور کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای دارد. این پیشرانه قدرت مورد نیازش را از یک پک باتری 110 کیلووات ساعتی تأمین می‌کند که در طراحی آن از سلول‌های ارگانیک ساخته شده از گرافن استفاده شده است. در ساخت این سلول‌ها از مواد نایاب، سمی و گران قیمت استفاده نمی‌شود و جالب این که پک باتری مرسدس بنز ویژن AVTR صد در صد قابل بازیافت می‌باشد. این باتری را ظرف فقط 15 دقیقه می‌توانید به طور کامل شارژ کنید و با یک بار شارژ، ظرفیت پیمایشی برابر با 700 کیلومتر خواهید داشت. پیشرانه خودرو از چهار موتور الکتریکی کاملاً مستقل روی هر چرخ تشکیل شده و روی هم رفته، 470 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.