شرکت هیوندای در حالی که برای تبدیل شدن به یک ارائه کننده راهکارهای هوشمند حمل و نقل تلاش می کند، تصور خود را از آینده صنعت حمل و نقل در نمایشگاه CES 2020 در معرض نمایش عموم قرار داده است. تصور هیوندای از آینده حمل و نقل شهری از سه راهکاری حمل و نقلی تشکیل شده که با همکاری یکدیگر کار می کنند.

اولین آن ها حمل و نقل هوایی شهری یا Urban Air Mobility (UAM) نام دارد و از یک خودروی پرنده شخصی Personal Air Vehicle (PAV) که طراحی آن با همکاری شرکت اوبر انجام شده تشکیل شده است. این خودرو در کنار Purpose Built Vehicle (PBV) که یک خودروی شهری دوست دار محیط زیست است می تواند برخی خدمات سفارشی در زمینه حمل و نقل به مردم ارائه کند. سومین بخش این پازل هاب نام دارد. هاب را می توان نسخه ای آینده نگرانه از یک ایستگاه قطار یا اتوبوس به حساب آورد که به طور اختصاصی برای خودروهای پرنده هیوندای و همچنین خدمات جدید حمل و نقل زمینی آن طراحی شده اند.

اویسون چونگ، از مدیران ارشد گروه هیوندای موتور در این مورد می گوید:

برای طراحی راهکاری های حمل و نقل هوشمند ما، بیشتر روی مواردی که در شهرها و همچنین زندگی مردم اهمیت بالایی دارد تمرکز کرده ایم. UAM، PBV و هاب تغییراتی بزرگ در شهرها با حذف محدودیت ها ایجاد خواهند کرد. این سه راهکار به مردم کمک می کنند تا راحت تر به اهداف حمل و نقلی خود رسیده و یک جامعه بزرگ و گسترده را ایجاد کنند. هدف ما کمک به ایجاد شهرهای آینده پویا و متمرکز بر مردم و همچنین ادامه دادن به میراث پیشرفت بشریت است. نمایشگاه CES 2020 فقط یک شروع بوده و ما به تلاش خود برای واقعیت بخشیدن به این تصور ادامه خواهیم داد.

هیوندای اعتقاد دارد حمل و نقل هوایی شهری با خودروهای پرنده شخصی که قادر به تیک آف و لندینگ عمودی هستند نقشی اساسی و مهم در شهرهای آینده بازی خواهد کرد.

آینده حمل و نقل شهری

جاییون شین، مدیرش بخشی حمل و نقل هوایی شهری گروه هیوندای موتور در این باره می گوید:

ما در نقطه ای قرار دارد که عصری کاملا جدید در حال طلوع است، عصری که آسمان های بالای شهرهای ما را باز خواهد کرد. حمل و نقل هوایی شهری با آزاد کردن مردم از محدودیت های حمل و نقل زمینی می توانید به صرفه جویی در زمان مردم کمک کند. مردم در آینده می توانند زمان بیشتری را به انجام کارهایی که دوست دارند اختصاص بدهند.