گروه خودروسازی چینی BIAC در نمایشگاه امسال خودروی پکن، از خودروی کانسپت بیجینگ رادیانس رونمایی کرده است.

شرکت البته اطلاعات زیادی در مورد خودرو منتشر نکرده، ولی ظاهرا این مدل کانسپت پیش نمایشی از یک مدل تولیدی است که طبق شنیده ها رقیبی بسیار جدی برای تسلا مدل اس خواهد بود.

این خودروی الکتریکی مطابق چرخه رانندگی اروپایی یا همان NEDC ظرفیت پیمایشی برابر با 800 کیلومتر دارد. کانسپت بیجینگ رادیانس طبق اعلام شرکت به فناوری خودران سطح 4 مجهز شده تا بتواند با اتوپایلوت تسلا رقابت کند.

اطلاعات بیشتری از این خودرو در دست نیست، ولی با نگاهی به طراحی ظاهری آن مواردی مانند جلوپنجره بسته، اسپلیتر جلوی فلزی و یک نوار چراغ LED عریض به چشم می زنند. عقب تر که می رویم، طراحی بدنه خودرو بسیار جذاب و متفاوت بوده و در کناره ها دستگیره درهای نصب شده داخل بدنه و درهای به اصطلاح خودکشی بسیار جلب توجه می کنند.

از دیگر موارد قابل توجه باید به رینگ های آیرودینامیک، دوربین های نصب شده به جای آینه بغل و خط سقف شناور اشاره کرد. در عقب نیز خودرو به نوار چراغ LED تمام عرض و یک پنجره عقب زیبا و شیک مجهز شده است.کانسپت بیجینگ رادیانس

این طراحی زیبا و مدرن داخل کابین نیز ادامه پیدا کرده و شاهد چهار صندلی که توسط کنسول هایی از هم جدا شده اند هستیم. این صندلی ها پشتی بسیار خاص داشته بخش مرکزی آن ها نیمه باز می باشند.

داخل کابین کانسپت بیجینگ رادیانس به یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ و یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال نصب شده داخل فرمان مجهز شده است. در کنار طراحی بسیار مینیمالیستی کابین نکته ای که بسیار به چشم می زند حذف تمامی دکمه های فیزیکی می باشد.

هنوز صحبتی در مورد زمان رونمایی مدل تولیدی این خودرو نشده، ولی انتظار می رود در نسخه نهایی کانسپت بیجینگ رادیانس شاهد برخی تغییرات ظاهری باشیم.