بعد از یک حضور پر سروصدا در تبلیغ سوپربول، کراس اور لوکس جنسیس GV80 مدل 2021 به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی شد.

GV80 اولین خودروی شاسی بلند برند لوکس جنسیس می‌باشد و بدون شک با توجه به محبوبیت این سگمنت کمک زیادی به افزایش فروش شرکت خواهد کرد. ظاهر این خودرو در نوع خود بسیار جذاب و خاص بوده و برخی المان‌های جالب توجه مانند چراغ‌های جلوی اسپلیت و سراگزوزهایی هم شکل با جلوپنجره دارد.

خریداران جنسیس GV80 امکان انتخاب بین یک موتور 2.5 لیتری توربو 4 سیلندر با 300 اسب بخار قدرت یا موتور شش سیلندر خورجینی توربو 3.5 لیتری با 370 اسب بخار قدرت را خواهند داشت. هر دو پیشرانه به یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز خواهند شد. این کراس اور جذاب به صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است، ولی سیستم دو دیفرانسیل با دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکتریکی را به عنوان یک آپشن می‌توان روی آن سفارش داد.

رخ جنسیس GV80

داخل کابین، جنسیس GV80 در هر سه ردیف صندلی خود تکنولوژی‌های زیادی را در اختیار سرنشین‌ها قرار می‌دهد. خودرو به یک صفحه نمایش اسپلیت 14.5 اینچی اطلاعات سرگرمی با صفحه نویگیشن واقعیت مجازی مجهز شده است. کنترلر تاچ پد خودرو قابلیت تشخیص دست خط داشته و به مالک اجازه می‌دهد تا دستورات و انتخاب‌های خود را داخل آن بنویسد. جنسیس GV80 همچنین از یک سیستم حذف صداهای مزاحم بهره می‌برد که ظاهراً کابین را بسیار بی صدا کرده است. صندلی راننده به هفت سلول هوایی مجهز شده که به مانند یک سیستم تعلیق اضافی کار کرده و یک سواری بسیار راحت برای وی به ارمغان می‌آورند.

فروش جنسیس GV80 از تابستان امسال شروع خواهد شد. شرکت هنوز جزئیات قیمتی آن را اعلام نکرده است. شایعاتی وجود دارد که قیمت این کراس اور از حول و حوش 50 هزار دلار برای مدل 4 سیلندر شروع خواهد شد. انتخاب مدل شش سیلندر و انتخاب تمام آپشن ها می‌تواند قیمت خودرو را تا 65 هزار دلار هم بالا ببرد. اگر این شایعات صحیح باشند، در مقایسه با رقبای آلمانی خود، جنسیس GV80 می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند.