شرکت مزدا این روزها اوضاع خیلی خوبی نداشته و هیچ برنامه ای از سوی آن ها برای رونمایی های بزرگ تا ماه های نخست 2022 اعلام نشده است. در واقع در ماه های آغازین سال 2022 به احتمال زیاد شاهد رونمایی نسل جدید مزدا 2 حداقل در بازارهای اروپایی خواهیم بود. البته نباید منتظر یک خودروی کاملا جدید باشید.

با توجه به گزارش جدیدی که اتوکار منتشر کرده، این خودروساز ژاپنی قصد دارد نسل جدید مزدا 2 را مبتنی بر تویوتا یاریس ویژه بازار اروپا بسازد. این گزارش با استناد به گزارش مالی اخیر شرکت مزدا نوشته شده و مربوط به مزدا 2 ویژه بازار اروپاست.

در این گزارش مالی گفته شده که مزدا 2 جدید مبتنی بر تویوتا یاریس ساخته خواهد شد و قرار است طی دو سال آینده روانه بازار شود. هاچ بک جدید مزدا 2 قرار است در کنار تویوتا یاریس در کارخانه ای در شمال فرانسه تولید شود و جایگزین مزدا 2 فعلی خواهد شد که از سال 2014 در بازار اروپا به فروش می رسد. به لطف این مزدا 2 جدید، شرکت می تواند با قوانین و استانداردهای سخت گیرانه تر اتحادیه اروپا سازگاری پیدا کند.

در بیانیه رسمی مزدا که در اختیار اتوکار قرار گرفته آمده: با بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که این کار در حال حاضر می تواند بهترین راهکار برای رسیدن به استانداردهای اتحادیه اروپا باشد. این همکاری نتیجه مذاکرات مبتنی بر سیاست همکاری تویوتا و مزدا به منظور استفاده از منابع دو شرکت در عین احترام گذاشتن به استقلال مدیریتی و برند هر دو می باشد.

اینجا باید به چند مورد اشاره کنیم. اول این که تویوتا یاریس بازار آمریکا در واقع مبتنی بر نسل قبلی مزدا 2 ساخته شده و جالب است که در قاره اروپا دقیقا برعکس این اتفاق رخ داده است. دوم این که ما بسیار شک داریم مزدا بخواهد موتور بنزینی جدید خود را روی نسل جدید مزدا 2 ارائه کند. نهایتا هم این که ما مشتاقانه منتظریم ببینیم آیا مزدا یک نسخه از هاچ بک قدرتمند یاریس GR یا یاریس کراس را نیز روی مزدا 2 خود ارائه خواهد کرد یا نه. متاسفانه جواب این مورد به احتمال زیاد منفی است.