مدت هاست که اس کلاس، عنوان پرچم دار مدل های مرسدس بنز را یدک می کشد و همیشه از نظر میزان تکنولوژی های به کار رفته و راحتی کابین بهترین مدل شرکت بوده است. امروز، آلمان ها از نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 با کد اتاق W223 رونمایی کرده اند و در یک کلمه، این خودرو فوق العاده است. در ادامه مطلب با مجله خودرو سوییچ همراه باشید تا شما را با این شاهکار جدید مرسدس بنز بیشتر آشنا کنیم.

از نظر طراحی ظاهری، این مرسدس بزرگ از سر تا پا تغییر کرده، تغییراتی که شرکت می گوید مطابق با آخرین زبان طراحی مرسدس بنز می باشد. طراحی بدنه بسیار زیباتر از همیشه شده و در جلو شاهد استفاده از چراغ های کوچک تر هستیم. در عقب خودرو به چراغ های افقی مجهز شده که بعد از نسل اول و دوم اس کلاس دیگر آن ها را ندیده بودیم. اگر جزء طرفداران نسل قبلی این خودرو بوده اید قطعا کمی زمان خواهد برد تا به طراحی نسل جدید آن عادت کنید.

مانند گذشته، شرکت کیت آ ام گ را نیز برای این خودرو ارائه خواهد کرد که مخصوصا طراحی بخش جلویی را بسیار جذاب تر می کند.

به لطف انتشار تصاویر قبلی با طراحی کابین نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 آشنا بودیم. به طور کلی بخواهیم بگوییم طراحی کابین و مخصوصا داشبورد در مقایسه با نسل قبلی مینیمالیستی تر شده و همان طور که انتظار می رفت شاهد ارائه تکنولوژی های مختلف در آن هستیم.

مرسدس بنز اس کلاس 2021

مرسدس بنز می گوید در طراحی کابین این خودرو از قایق های لوکس الهام گرفته است. داخل کابین مرسدس بنز اس کلاس 2021 از 5 صفحه نمایش دیجیتال استفاده شده که صفحه نمایش اصلی یک 12.8 اینچی نصب شده بالای کنسول مرکزی می باشد.

از دیگر موارد قابل توجه کابین می توان به جدیدترین سیستم های کمکی رانندگی و سیستم نورپردازی پیشرفته با حالت جدید Energizing Coach اشاره کرد که قادر به کاهش خستگی و استرس راننده است.

از نظر فنی، مرسدس بنز اس کلاس 2021 به یک سیستم تعلیق خلاقانه با نام E-Active Body Control مجهز شده که با بهره گیری از کمک فنرهای هوشمند، 5 پردازنده چند هسته ای، یک دوربین و 20 سنسور وضعیت جاده و سبک رانندگی راننده را هزار بار در هر ثانیه بررسی کرده و به صورت لحظه ای تغییراتی را در سیستم تعلیق ایجاد می کنند.

خودرو همچنین به چند سنسور اضافی مجهز شده که تصادف احتمالی از کناره ها را تشخیص داده و ارتفاع سیستم تعلیق را تا 8 سانتی متر افزایش می دهند تا نیروی مستقیم تصادف به سمت قسمت محکم تر شاسی فرستاده شود.

کابین مرسدس بنز اس کلاس 2021

مرسدس بنز اس کلاس 2021 به سیستم فرمان عقب جدیدی مجهز شده که شرکت ادعا می کند شعاع چرخش اس کلاس جدید را در مقایسه با مدل فعلی تا 2 متر کاهش می دهد.

مرسدس بنز این خودرو را با پیشرانه های مختلفی روانه بازار خواهد کرد که مدل دقیق آن ها بسته به بازاری که عرضه می شود متفاوت هستند. انتظار انواع موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی را برای این خودرو داشته باشید. برخی گزارش ها می گویند مدل پرچم دار S63e آ ام گ به یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو و یک موتور الکتریکی با حداکثر خروجی ترکیبی 800 اسب بخرای مجهز خواهد بود.