با توجه به ارسال دعوت نامه فولکس واگن برای رسانه‌های خودرویی دنیا، ظاهراً نسل جدید فولکس واگن گلف GTI قرار است اسفند ماه امسال در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 رونمایی شود. اتوکار گزارشی در این زمینه منتشر کرده که فولکس واگن مدل GTD را نیز در ژنو می‌خواهد رونمایی کند و معرفی گلف R ظاهراً به فستیوال سرعت گودوود در ماه جولای موکول شده است.

اتوکار می‌گوید نسل جدید فولکس واگن گلف GTI از یک نسخه به روز شده از موتور 2 لیتری توربو 4 سیلندر مدل فعلی استفاده کرده و در تریم استاندارد 242 اسب بخار قدرت و در مدل قوی‌تر 287 اسب بخار قدرت خواهد داشت. مشتری‌ها امکان سفارش آن را با یک گیربکس شش دنده دستی و یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه اتومات دارند. برخلاف گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده بودند، در مطلب اتوکار گفته شده که پیشرانه این خودرو از نوع هیبریدی ملایم نخواهد بود.

کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند می‌توانند نیم نگاهی به مدل GTD داشته باشند. ظاهراً مدل پایه دیزلی نسل جدید فولکس واگن گلف GTI به یک موتور 2 لیتری توربو با 197 اسب بخار قدرت مجهز است. مانند GTI، خریداران این نسخه نیز امکان انتخاب بین گیربکس دستی و اتومات را خواهند داشت.

مدل گران قیمت گلف R در نسخه پایه‌اش حداقل 300 اسب بخار قدرت دارد و تریم قوی‌تر آن، حول و حوش 395 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مانند مدل‌های قبلی، این خودرو نیز دو دیفرانسیل خواهد بود.

نسخه پلاگین هیبریدی GTE نیز که تنها مدل الکتریکی سازی شده خانواده نسل جدید گلف محسوب می‌شود نیز سال 2020 قرار است وارد بازار شود. این مدل در دو نسخه 201 و 241 اسب بخاری فروخته خواهد شد. هر دو مدل از یک پک باتری 13 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.

ظاهراً شرکت فولکس واگن تنها دو مدل GTI و R را در بازارهای مختلف جهانی از جمله آمریکا عرضه خواهد کرد و باقی مدل‌ها صرفاً قرار است در اروپا فروخته شوند. رونمایی در نمایشگاه ژنو فرصت خوبی برای وارد کردن آن به بازار آمریکا به فولکس واگن می‌دهد. در مورد زمان دقیق ورود این خودرو به بازار هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.