جگوار XJ اکنون آخرین روزهای عمر خود را سپری می‌کند و تا پایان ماه جولای امسال، این سدان لوکس فول سایز بعد از پنج دهه حضور در خط تولید برای همیشه با بازار خداحافظی خواهد کرد.

با این حال، حتی با وجود فروش پایین این خودرو جگوار هنوز حاضر نیست به این راحتی‌ها بی خیال سدان پرچم دار خود شود. نسل جدید XJ سال آینده مبتنی بر یک پلت فرم جدید رونمایی خواهد شد و طبق گزارش‌ها، با جدیت تمام می‌خواهد وارد مسیر الکتریکی سازی شود.

آیان کالوم، طراح ارشد جگوار که از سال 1999 در این شرکت فعالیت می‌کند تأیید کرده که نسل آتی XJ از هر نظر یک قدم رو به جلوی بسیار بزرگ برای شرکت خواهد بود. تغییرات این خودرو به قدری گسترده هستند که حتی خیلی‌ها آن را با نسل جدید بی ام و سری 3 مقایسه می‌کنند. علت آن چیست؟ پاسخ ساده است، نسل جدید جگوار XJ یک مدل الکتریکی جدید است که روی یک پلت فرم ماژولار به نام MLA ساخته خواهد شد.

طبق ادعای نیک راجرز، مدیر مهندسی محصول جگوار لندرور، پلت فرم MLA به شرکت کمک خواهد کرد تا با ارائه محصولات جدید و کاهش هزینه‌ها، وضعیت خود را در بازار بهبود ببخشد. همچنین در گزارش‌ها آمده که نسل جدید جگوار XJ حدوداً 470 کیلومتر ظرفیت پیمایش خواهد داشت که آن را به رقیبی جدی برای تسلا مدل اس و همچنین مدل‌های آتی پورشه تایکان و آئودی e-tron GT تبدیل می‌کند.

آیا نسل جدید جگوار XJ پیشرانه‌های احتراق داخلی هم خواهد داشت؟

خوشبختانه، یکی از منابع نزدیک به اتونیوز اروپا تأیید کرده که نسل جدید این خودرو یک نسخه مجهز به موتور شش سیلندر بنزینی خواهد داشت که بعد از رونمایی مدل الکتریکی قرار است روانه بازار شود. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنند آینده صنعت خودرو هنوز کاملاً به سمت الکتریکی سازی نمی‌رود، این موضوع قطعاً خبر خوبی برای شما خواهد بود.

طراحی کابین جگوار XJ جدید

اضافه شدن یک مدل بنزینی به خانواده نسل آینده XJ همچنین با ایده آیان کالوم از آینده این سدان لوکس فول سایز کاملاً هم خوانی دارد. وی قبلاً در صحبت‌هایی گفته بود:

طراحی این خودرو باید به خوبی پیام یک مدل اسپرت را به مخاطب برساند. این خودرو صرفاً یک سدان با طراحی سه جعبه‌ای نیست. XJ جدید مدلی است که مردم می‌خواهند از رانندگی با آن لذت ببرند. شکل بدنه خودرو باید بتواند این پیام را منتقل کند.