خانم‌ها و آقایان، این شما و این مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 که قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شود، ولی با توجه به لغو برگزاری این نمایشگاه به علت بحران ویروس کرونا، امروز به صورت آنلاین رونمایی شده است. این مدل فیس لیفت نه چندان ظاهر جدیدی دارد، بلکه به تکنولوژی‌های جدید بسیار از جمله تجهیزات ایمنی مدرن‌تر مجهز شده و همچنین سه تریم خاص برای مدل سال 2021 دارد.

برای مدل سال 2021 مدل E350e پلاگین هیبریدی وارد خانواده E کلاس شده و در کنار آن، شاهد مدل پرفورمنس E53 و همچنین بازگشت مدل استیشن قدرتمند آل ترین ویژه بازار آمریکا هستیم. تمامی این سه مدل تا پایان سال قرار است در بازار آمریکا عرضه شوند.

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 را می‌توان در بخش جلو دید. چراغ‌های جلوی این سدان جذاب باریک‌تر شده‌اند و جلوپنجره جدید خودرو شیبی رو به پایین دارد. مدل پرفورمنس E53 همچنین به اسلات های عمودی بسیار جذابی روی جلوپنجره خود مجهز شده است. طراحی بخش عقب نیز تغییرات زیادی داشته و شاهد چراغ‌هایی جدید شبیه به آن چه روی سدان های A و CLA کلاس دیده بودیم هستیم. برای مدل سال جدید سه رنگ بدنه جدید شامل خاکستری گرافیتی، نقره‌ای موهاوی و نقره‌ای سیروس به این خودرو اضافه شده‌اند.

کابین مرسدس بنز E کلاس مدل 2021

با وارد شدن به کابین مرسدس بنز E کلاس مدل 2021 اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX با صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی و صفحه نمایش مرکزی 12.3 اینچی است. خودرو همچنین مانند دیگر محصولات جدید مرسدس بنز به یک تاچ پد جدید روی کنسول مرکزی مجهز شده و آپشن های زیادی برای روکش صندلی‌ها و پنل ها در همه تریم ها وجود دارد.

E کلاس فیس لیفت همچنین از آخرین تجهیزات ایمنی فعال مرسدس بنز بهره می‌برد. تجهیزاتی مانند فرمان جدید با قابلیت تشخیص عدم قرارگیری دست‌ها، کروزکنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، سیستم کمکی فرمان، ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمکی فعال نقطه کور از جمله موارد قابل توجه هستند و دوربین 360 درجه با قابلیت دید وسیع اطراف برای نخستین بار روی E کلاس عرضه شده است.

از نظر پیشرانه‌های عرضه شده، مدل E450 موتور قدیمی شش سیلندر خورجینی توربو دوقلوی خود را از دست داده و جدیدترین موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری توربو مرسدس بنز با سیستم EQ Boost مجهز شده است. خروجی‌های این پیشرانه 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن گشتاور می‌باشد. همین پیشرانه روی E53 AMG با یک تیونینگ متفاوت و برخی تغییرات، به مانند پارسال 429 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل پایه E350 دیفرانسیل عقب و E350 4Matic از یک موتور 4 سیلندر توربو با 255 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برند.

و برای نخستین بار، مرسدس بنز E کلاس یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز دارد. این خودرو با نام E350e وارد بازار خواهد شد و از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بنز با یک موتور الکتریکی 90 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. خروجی کلی این مدل 315 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. موتور الکتریکی به تنهایی قادر به تولید 121 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور می‌باشد.

شرکت مرسدس بنز هنوز قیمت گذاری هیچ کدام از مدل‌ها را اعلام نکرده است. بعدها و نزدیک به زمان ورود به بازار می‌توانیم منتظر جزئیاتی بیشتر در مورد این خودرو باشیم.