طبق اعلام هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو، مذاکرات ادغام یا ایجاد یک شرکت مشترک جدید بین ولوو و جیلی به احتمال زیاد از سه ماهه نخست سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل ولوو می گوید دلیل این که این مذاکرات در وهله اول متوقف شده این بود که جیلی قصد داشت وارد بورس شانگهای شود و به همین علت، کمپانی قادر به ایجاد تغییرات ساختاری و سرمایه ای نبوده است.

داستان همکاری این دو شرکت از سال 2010 و هنگامی که گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی ولوو را از فورد خریداری کرد شروع شده است.

ساموئلسون در این رابطه می گوید: سه ماهه اول سال آینده تاریخ بسیار خوبی است. ما قبلا گفته بودیم که به دنبال یک ترکیب جدید هستیم و این کار را به شیوه های مختلفی مانند اشتراک پلت فرم و غیره می توان انجام داد. *** اتونیوز در گزارشی که به این موضوع پرداخته گفته هر نوع ادغام این دو شرکت به گونه ای خواهد بود که هویت هر دو شرکت کاملا حفظ شود.

محصولات ولوودقیق تر بخواهیم بگوییم ولوو می خواهد بتواند به مسیر فعلی خود در زمینه سرمایه گذاری روی خودروهای بدون آلایندگی یا با آلایندگی کم ادامه بدهد. اوایل این هفته بود که ساموئلسون در سخنانی گفته بود شرکت وی طی 10 سال آینده به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

وی در این باره گفته: ما بسیار به هویت و تاریخ برند خود افتخار می کنیم و بالطبع جیلی نیز همین گونه است، جیلی همچنین نمی خواهد یک شرکت اروپایی باشد. به همین دلیل این فرصت بسیار خوبی برای ایجاد نوعی اتحاد جدید است. اجازه دهید ببینیم در آینده چه مسیری را طی خواهیم کرد.

باید منتظر ماند و دید در سه ماهه نخست سال 2021 چه پیشرفت هایی در این زمینه حاصل می شود و آیا قرار است شاهد تولد یک اتحاد خودرویی جدید خواهیم بود یا نه.