هفته پیش، شرکت کادیلاک اعلام کرد که قصد دارد از کراس اور جدید خود به نام کادیلاک Lyriq روز دوم آوریل رونمایی کند.

در حالی که تقریباً یک ماه تا آن تاریخ هنوز باقی مانده، امروز شرکت بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرده که به علت نگرانی‌های ناشی از ویروس Covid-19 این مراسم رونمایی برگزار نخواهد شد.

در مطلبی که The Verge در این زمینه کار کرده، به نقل از مایکل آلبانو، مدیر روابط عمومی کادیلاک آمده که اولویت اصلی شرکت حفظ سلامتی مهمانان رسانه‌ای و کارکنان شرکت بوده و به همین دلیل مراسم مذکور لغو شده است. آلبانو همچنین اشاره کرده که کادیلاک در حال بررسی اوضاع بوده و به زودی برنامه‌های آینده خود در این زمینه را رسانه‌ای خواهد کرد.

البته شنیدن چنین خبرهایی این روزها کسی را متعجب نمی‌کند. همان طور که احتمالاً می دانید، شرکت شورولت چند روز پیش مراسم تست درایو خودرو تریل بلیزر مدل 2021 را که قرار بود این هفته در آریزونا برگزار شود را کنسل کرد. همان موقع این برند آمریکایی گفته بود که تست درایو به منظور اقدامات احتیاطی کنسل شده و زمان بعدی آن هنوز مشخص نیست.

تیزر کادیلاک Lyriq

شرکت اطلاعات زیادی در مورد کادیلاک Lyriq منتشر نکرده، ولی همین هفته پیش بود که یک مدل کانسپت از آن در مراسم EV Day هفته پیش رونمایی شد و شرکت می‌گفت حدوداً 85 درصد این کانسپت عیناً مشابه مدل تولیدی است. گفته می‌شود کادیلاک Lyriq به رینگ‌های 23 اینچ، ترکیب چهار صندلی و یک صفحه نمایش 34 اینچی مجهز می‌باشد.

این کراس اور مبتنی بر نسل سوم پلت فرم خودروهای الکتریکی شرکت ساخته شده و به قدری انعطاف پذیر است که می‌توان انواع خودرو از سدان و کراس اور گرفته تا تراک و شاسی بلند را روی آن سوار کرد. این کراس اور همچنین به باتری‌های Ultium مجهز شده و در ظرفیت‌های مختلف از 50 تا 200 کیلووات ساعت فروخته خواهد شد. هنوز مشخص نیست در بزرگ‌ترین پک باتری ظرفیت پیمایش این خودرو چقدر خواهد بود، ولی شرکت قبلاً گفته بود این کراس اور جدید ظرفیت پیمایشی بالای 645 کیلومتر با یک بار شارژ کامل دارد.