هنوز هم وقتی دو ترکیب «شاسی بلند» و «مخصوص پیست» را کنار هم می‌بینید حس و حال عجیب و غریبی به ما دست می‌دهد، با این حال، این دقیقاً همان چیزی است که ظاهراً لامبورگینی روی آن کار می‌کند: یک نسخه فوق العاده قدرتمند از اوروس به نام اوروس پرفورمانته.

این خودرو که بارها در مواقع مختلف شایعاتی در موردش پخش شده است، این بار پس از مصاحبه مجله اتومبیل با ماریتزیو رجیانی، مدیر فنی شرکت لامبورگینی بار دیگر نام خود را سر زبان‌های انداخته است.

وی در مورد احتمال عرضه اوروس پرفورمانته می‌گوید:

به نظر من این خودرو را بالاخره خواهیم دید. سال‌ها پیش ما در لامبورگینی و در زمانی که گالاردو در بازار حکمرانی می‌کرد این استراتژی را نخستین بار عملیاتی کردیم. گالاردو نخستین خودرو ما بود که طبق این استراتژی نسخه پرفورمانته آن را ساختیم و آونتادور هوراکان نیز خودروهای بعدی بودند. پس ما این استراتژی را همیشه داشته‌ایم و همچنان آن را ادامه خواهیم داد، ولی گاهی اوقات کاملاً مشخص است که شما برای این که قابل پیش بینی نباشید باید چیزی را دوباره اختراع بکنید. این آخرین هدف ما برای اوروس خواهد بود. بسیار مشکل است که در مورد لامبورگینی، بدون اشاره به مدل‌های قبلی آن صحبت کنید.

شاسی بلند اوروس پرفورمانته

شاسی نسخه قدرتمند این ابر شاسی بلند ایتالیایی باید دوباره تیونینگ شود و حالت‌های رانندگی آن نیز بایستی از نو کالیبره شوند. علاوه بر این، قطعات آیرودینامیک فعال هوراکان پرفورمانته و آونتادور SVJ ممکن است راه خود را به این پکیج پیدا کنند و نهایتاً، شرکت به احتمال زیاد وزن آن را کاهش خواهد داد.

به احتمال بسیار زیاد، این خودرو همان پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی خود را البته با خروجی‌هایی بیشتر حفظ خواهد کرد. در مدل فعلی این خودرو 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در اوروس پرفورمانته این عدد ممکن است به حول و حوش 700 اسب بخار افزایش پیدا کند.

در عین حال، شرکت روی یک نسخه دیگر از اوروس نیز کار می‌کند که از پیشرانه‌های الکتریکی رویان استفاده خواهد شد. مدل پلاگین هیبریدی به احتمال زیاد باید همان پیشرانه عرضه شده روی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid را با 680 اسب بخار قدرت روی خود داشته باشد.