21 دی 1399 – بالاخره قیمت رسمی سایپا شاهین مشخص شد! قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا، دیروز در مصاحبه ای با رسانه ها خبر از صدور دعوت نامه سری نخست برای خریداران خودروی شاهین با قیمت نهایی 268 میلیون تومان شده است و ظاهرا، سایپا قصد دارد خیلی زود تحویل آن را نیز شروع کند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این قیمت اعلامی برای مدل پایه شاهین می باشد یا این قیمت مختص مدل فول آپشن شاهین است.

در هر حال، پیش بینی می شود با ورود سری نخست سایپا شاهین به بازار، شاهد قیمت بازاری در رده دنا توربو پلاس اتوماتیک برای آن خواهیم بود.

به نظر شما سایپا شاهین با چه قیمتی در بازار خرید و فروش خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را با سوییچ در میان بگذارید.

1 دی 99 – این روزها سایپا شاهین بسیار سر و صدا کرده و همان طور که احتمالا شنیده اید، نخستین نمونه های آن قرار است از زمستان امسال وارد خیابان های کشورمان شوند. از سویی دیگر اخیرا شرکت سایپا قیمت کارخانه این خودرو را نیز اعلام کرده و سوالی که مطرح می شود این است که قیمت سایپا شاهین در بازار چقدر خواهد بود؟

همین چند وقت پیش بود که شورای رقابت اعلام کرد سایپا شاهین قیمت رسمی برابر با 236 میلیون و 500 هزار تومان خواهد داشت و با احتساب هزینه های بیمه و پلاک و باقی موارد قیمت آن به 264 میلیون و 880 تومان می رسید. با شرایط فعلی بازار خودرو این قیمت برای سایپا شاهین بسیار خوب به نظر می رسد و احتمال زیاد سایپا از آن اصلا راضی نیست.

به احتمال زیاد اگر سایپا شاهین با این مشخصات و آپشن های اعلامی شرکت وارد بازار شود قیمتش به راحتی 400 میلیون تومان را رد خواهد کرد. در واقع با آپشن های مختلفی که این خودرو دارد، طبیعی است که در مقایسه با رقبای ضعیف تر خود قیمتش بالاتر برود.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند سایپا شاهین حتی از دنا پلاس هم خودروی بهتری است و از نظر کیفیت، ایمنی و آپشن ها وضعیت آن به مراتب بهتر از دنا پلاس می باشد. از طرفی دیگر استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 است و به همین دلیل اگر قیمت سایپا شاهین از دنا پلاس هم بالاتر رفت نباید تعجب کنید.

از نظر طراحی ظاهری نیز شاهین خودرویی بسیار مدرن و به روز بوده و اگر از نزدیک آن را ببینید بیشتر متوجه طراحی خوب آن خواهید شد، موضوعی که در خودروهای ایرانی کم تر دیده می شود و به همین دلیل استقبال خوبی از آن در بازار به عمل خواهد آمد.

با توجه به قیمت هایی که این روزها در بازار خودروها داخلی و خارجی وجود دارد، بدون شک بعد از عرضه شاهین به بازار به سرعت شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود و سایپا باید از هم اکنون تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار تجربه دنا پلاس توربو اتومات تدارک ببیند.

برخی کارشناسان بازار به خریداران اولیه این خودرو توصیه می کنند به هیچ وجه به فکر فروش حواله آن نباشند، چرا که طبق پیش بینی ها قیمت آن در بازار بسیار بالا رفته و قطعا متضرر خواهند شد.

این روزها در بازار خودرو قیمت امثال پژو 206 صندوق به حدودا 250 میلیون تومان رسیده و این که کسی بگوید قیمت سایپا شاهین در بازار تفاوتی با کارخانه نخواهد داشت قطعا حرف عاقلانه ای نزده است.

قیمت سایپا شاهین

22 آذر 99– بالاخره بعد از جلسات مختلف و کش و قوس های فراوان، بالاخره طبق اعلام رضا شیوا، رئیس شورای رقابت قیمت سایپا شاهین مشخص شده است.

طبق اعلام شیوا، قیمت این خودرو ویژه پاییز 99 آن هم بدون احتساب مالیات و دیگر هزینه های اضافی 236 میلیون و 500 هزار تومان می باشد. این در حالی است که سایپا هنوز واکنشی به این خبر رضا شیوا نشان نداده است.

22 شهریور 99 -صبح امروز، جلسه تعیین قیمت سایپا شاهین و کوییک اتومات به عنوان دو محصول جدید گروه خودروسازی سایپا، در محل این شرکت برگزار شد. لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگانی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مرکز ملی رقابت، مرکز مطالعات بازارگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیئت رئیسه اتحادیه نمایشگاه داران خودرو و تعداد از مدیران، کارشناسان بازار، کارشناسان امور مشتریان و نهایتا کارشناسان قیمت گذاری شرکت سایپا حضور داشتند.

در جلسه مذکور در مورد بحث قیمت گذاری سایپا شاهین و سایپا کوییک اتومات بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. در این جلسه نمایندگان سایپا گزارش مفصلی از تجهیزات، آپشن ها، امکانات و همچنین دیگر فناوری های ارائه شده روی این دو خودرو ارائه کرده و هزینه تمام شده هر کدام از آن ها به صورت ریالی و ارزی محاسبه شده و مورد بحث قرار گرفت.

کابین سایپا شاهین
کابین سایپا شاهین

در ادامه جلسه، ظاهرا امکانات، تجهیزات و آپشن های دو خودروی سایپا شاهین و کوییک اتومات با خودروهای هم‌ رده و رقبای موجود در بازار ایران مقایسه شده تا بحث قیمت گذاری این دو خودرو به شکل کاملا منصفانه و دقیق انجام شود. همچنین اعضای حاضر در جلسه، در یک نشست خصوصی بدون حضور نمایندگان شرکت سایپا، تمامی موارد را مورد بررسی قرار داده اند.

ظاهرا قرار است قیمت این دو خودروی جدید شرکت سایپا به زودی مشخص و به این گروه خودروسازی ابلاغ شود. با توجه به قیمت گذاری 252 میلیون تومانی روی دنا پلاس توربو اتوماتیک شرکت ایران خودرو، انتظار می رود قیمت گذاری سایپا شاهین نیز در همین محدوده، یا حتی اندکی از آن بالاتر باشد.

با توجه به رویه امروز بازار خودرو ایران، قطعا قیمت این خودرو در بازار گران تر از قیمت کارخانه خواهد بود و با نگاهی به بازار امروز، باید منتظر قیمتی بین 400 تا 500 میلیون تومان برای این خودرو باشیم. به نظر شما با چنین قیمت هایی بازار از سایپا شاهین استقبال خواهد کرد؟