بنا به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت تمام شده خودروهای ساخت داخل تا ماه آینده به صورت قطعی اعلام می‌شود . عباس تابش با اشاره به اینکه صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی تا پایان ماه جاری صادر می‌شود، گفت:

سازمان بازرسی کل کشور به استناد قانون بر اساس این صورت‌های مالی، قیمت تمام شده تک تک خودروها را احصاء می‌کند. قیمت‌های احصاء شده خودروها به کمیته خودرو سازمان داده می‌شود. یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور این است که با عنایت به نزولی شدن سیر قیمت خودرو در هفته‌های جاری، قیمت این محصول استراتژیک بازار ایران به قیمت تمام شده نزدیک شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است پلت فرم جدیدی در زمینه قیمت خودرو به خودروسازان اعلام شود، توضیح داد: یکی از برنامه‌های سازمان در زمینه قیمت خودرو این است که خودروسازانی که قیمت تمام شده آنها واقعی نیست قطعاً باید برنامه ریزی برای کاهش قیمت داشته باشند و در این زمینه چاره اندیشی کنند.

این روزها بازار خودروی ایران با آرامشی نسبی بعد از طوفان افزایش قیمت روبرو شده و طی ماه‌های اخیر، شاهد کاهش قیمت انواع خودروهای ایرانی و خارجی حاضر در بازار بوده‌ایم. البته این کاهش قیمت در مقایسه با میزان گرانی خودروها بسیار ناچیز بوده و به هیچ وجه حتی نزدیک به قیمت‌های سال گذشته هم نیست.

موج اصلی گرانی قیمت خودرو در ایران، همان طور که احتمالاً می دانید از اردیبهشت سال گذشته شروع شد و قبل از آغاز تعطیلات سال 1398 به اوج خود رسید. باید منتظر ماند و دید مسئولان و مقامات وزارت صنعت برای کنترل این قیمت‌ها و سر و سامان بخشیدن به بازار پر تلاطم این روزهای خودروی ایران چه برنامه‌هایی دارند.