شرکت فولکس واگن از سال 2005 یک نسخه کمپر از خودروی کدی به نام فولکس واگن کدی Beach را عرضه می کند و برای آخرین نسل این مدل در کنار تغییرات بسیار شاهد تغییر اسم آن هم خواهیم بود. شرکت نام این خودرو را به فولکس واگن کدی مینی کمپر تغییر داده است.

این خودرو قرار است اوایل سپتامبر رونمایی شود و کماکان در خانواده کدی جایگاهی پایین تر از کالیفرنیا و گرند کالیفرنیا خواهد داشت. این خودرو با داشتن امکانات مناسب کمپینگ کماکان گزینه بسیار خوبی برای سفرهای چند روزه خارج شهر محسوب می شود.

با الهام گرفتن از دو مدل کمپر بزرگ تر، قسمت عقب تقریبا 2 متری این خودرو به منظور بهبود هرچه بیشتر راحتی سرنشین ها به کمک فنرهای دیسکی مجهز شده است. کابین خودرو به یک سقف شیشه ای پانوراما  1.4 متر مکعبی مجهز شده که در صورت تمایل سرنشین ها می توان مانند همه پنجره ها آن را نیز کاملا دودی کرد.

میز و صندلی کمپینگ، مانند آن چه در مدل های کالیفرنیا دیده ایم در این مدل جدید فولکس واگن کدی نیز ارائه شده است.

فولکس واگن کدی مینی کمپر

این خودرو به تجهیزات ایمنی بسیاری نیز مجهز شده و فولکس واگن کدی مینی کمپر اکنون ایمن تر از همیشه است. از آن جمله می توان به Travel Assist اشاره کرد که برای نخستین بار روی یک خودروی تجاری فولکس واگن اراده می شود. دیگر موارد شامل Trailer Assist، Side Assist و سیستم هشدار ترافیک عقب هستند.

در خانواده پیشرانه های این خودرو شاهد مدل های TDI دیزلی مختلفی هستیم که آلایندگی کم تری داشته و خروجی آن ها بین 74 تا 120 اسب بخار متفاوت می باشد. در خبرها آمده فولکس واگن کدی مینی کمپر با یک موتور بنزینی توربو 114 اسب بخاری نیز روانه بازار خواهد شد.

نظر شما در مورد این خودرو کمپر جدید شرکت آلمانی فولکس واگن چیست؟ لطفا نظرات خود را با مجله خودرو سوییچ در میان بگذارید.