شرکت آلمانی فولکس واگن جزئیات کامل قیمتی خودروی جدید فولکس واگن اطلس کراس اسپرت مدل 2020 را که در واقع نسخه 5 سرنشین و اسپرت تر شاسی بلند اطلس محسوب می‌شود را منتشر کرده است.

قیمت این خودرو در مدل پایه خود از 31 هزار و 565 دلار شروع می‌شود که شامل 1020 دلار هزینه نمایندگی نیز هست. فولکس واگن اطلس کراس اسپرت جدید در هشت تریم مختلف با دو گزینه پیشرانه از سه ماهه نخست امسال وارد بازارهای جهانی مختلف خواهد شد. این قیمت واقع هزار دلار از شاسی بلند هفت سرنشین فولکس واگن اطلس 2020 ارزان‌تر است. جالب این که هر دو شاسی بلند در مدل پایه خود یک موتور 2 لیتری توربو چهار سیلندر با 235 اسب بخار قدرت داشته و دیفرانسیل جلو هستند.

در خانواده خودروی جدید فولکس واگن اطلس کراس اسپرت همان طور که اشاره شد هشت تریم با اسامی S، SE، SE With Technology، SE With Techonology R-Line، SEL، SEL with R-Line، SEL Premium و نهایتاً مدل قدرتمند و گران قیمت SEL Premium R-Line وجود دارند. گران‌ترین مدل در خانواده این کراس آور جدید V6 SEL Premium R-Line می‌باشد که قیمت آن با احتساب هزینه نمایندگی از 50 هزار و 815 دلار شروع می‌شود.

از نظر تجهیزات و امکانات فولکس واگن برای این خودرو کم نگذاشته و مثلاً مدل پایه S فولکس واگن اطلس کراس اسپرت به مواردی مانند رینگ آلیاژ آلومینیومی 18 اینچی، باربند نقره‌ای، چراغ‌های جلو، دیلایت و چراغ‌های عقب LED، نوربالای اتومات، سنسور باران، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، آینه الکترو کرومیک، سیستم اطلاعات سرگرمی MIB II Composition با صفحه نمایش 6.5 اینچی لمسی، کمکی پیشگیری از تصادف شاخ به شاخ، رادار نقطه کور و چندین مورد دیگر به صورت استاندارد مجهز شده است.

کابین فولکس واگن اطلس کراس اسپرت

مشتری‌ها امکان انتخاب بین یک موتور 2 لیتری TSI چهار سیلندر با 235 اسب بخار قدرت و یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری با 276 اسب بخار قدرت را خواهند داشت. هر دو موتور به یک گیربکس هشت دنده اتومات متصل شده و با سیستم دو دیفرانسیل 4Motion فولکس واگن نیز قابل سفارش هستند. ترکیب موتور 2 لیتری TSI با سیستم دو دیفرانسیل 4Motion برای نخستین بار است که خانواده کراس اورهای اطلس اتفاق می افتد.

فولکس واگن اطلس کراس اسپرت در مقایسه با مدل هفت سرنشین اطلس ظاهر جذاب‌تر و اسپرت تری دارد. در طراحی بخش جلو موردی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند جلوپنجره سه میله‌ای کرومی می‌باشد و در عقب، به خاطر طراحی خاص ستون و در عقب خودرو ظاهری کوپه مانند به خود گرفته است. سپر عقب عضلانی و رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی ظاهر این خودرو را بسیار خاص‌تر کرده‌اند.

فولکس واگن ادعا می‌کند این کراس آور جدید فضای پای بسیار خوبی برای سرنشین‌ها و همچنین فضای باری بسیار جادار دارد. فرمان آن نیز متفاوت از اطلس بوده و لوگوی جدید شرکت روی آن نصب شده است. تمامی ‌تریم‌‍‌های این خودرو سیستم ارتباطی Car-Net و وای فای را به صورت استاندارد روی خود دارند.