هنوز رنگ بدنه نمونه های تحویل شده نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس خشک نشده که مرسدس بنز یک فراخوان برای آن منتشر کرده است.

ظاهرا برخی مدل های تولید شده این سدان پرچم دار شرکت به یک سیبک کوتاه تر مجهز شده اند که ممکن است در طول رانندگی با تاثیر گذاشتن روی سیستم فرمان، ریسک وقوع تصادف را به میزان زیادی افزایش بدهد.

از مالکان مرسدس بنز اس کلاس مدل 2021 درخواست شده تا سریعا به یک نمایندگی مرسدس بنز رفته و ضمن بازدید سیستم فرمان، در صورت لزوم سیبک مورد دار را تعویض کنند. مرسدس بنز گفته این کار به صورت رایگان انجام خواهد شد.

این شرکت با انتشار بیانیه ای گفته:

ما به دلیل این که مشتریان خود را مجبور کرده ایم به نمایندگی سر بزنند معذرت می خواهیم و امیدوارم شرایط را درک کنند. در سراسر دنیا، تا 1400 دستگاه اس کلاس جدید فروخته شده که به مشتریان تحویل نیز شده است شامل این فراخوان هستند. ما از این مشکل در پی اعلام یکی از شرکت های تامین کننده قطعات مطلع شدیم. این سیبک به صورت یک پکیج تحویل ما می شود و در کارخانه ما فقط آن را روی خودرو نصب می کنیم.

تحویل نسل جدید اس کلاس در آمریکای شمالی به زودی شروع خواهد شد. مدل پایه S500 4Matic Luxury Line این خودرو در آمریکا 110 هزار دلار قیمت دارد که در مقایسه با مدل سال پیش افزایش 15 هزار دلاری نشان می دهد. قوی ترین مدل فعلی این خودرو S580 4 Matic Executive Line است که قیمت پایه اش از 131 هزار دلار شروع می شود. بعدها شرکت مرسدس میباخ اس کلاس را نیز روانه بازار خواهد کرد.