حسن قلی پور، مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری میزان از آمادگی این شرکت برای گازسوز کردن تمامی خودروهای عمومی کشور از 2 هفته آینده خبر داده است. حسن قلی ‌پور، مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که هزینه گازسوز کردن این خودروها رایگان است، گفته:

مطابق مصوبه شورای عالی اقتصادی، دولت با پرداخت ۶۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلا عوض، تمامی خودروهای عمومی بنزینی شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه انواع وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربرهای شخصی را دوگانه‌سوز خواهد کرد. پس از سهمیه بندی بنزین و دو نرخی شدن آن، استقبال از مصرف سی ان جی بسیار افزایش پیدا کرده و هم اکنون روزانه در کشور ۲۴.۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط خودروها مصرف می‌شود.

حسن قلی پور در ادامه صحبت خود در ارتباط با طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی با اشاره به افزایش میزان تقاضا برای گازسوز کردن خودروها در کشور افزوده:

میزان ثبت‌نام‌ها در هفته جاری ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. ما پیش بینی می‌کنیم طی هفته‌های آتی باز هم شاهد افزایش تقاضا در میان مردم برای گازسوز کردن خودروها باشیم.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سؤال که کارهای نهایی تأیید مراکز چه زمانی انجام خواهد پذیرفت، گفته:

نهایتاً تا دو هفته دیگر، این مراکز مورد تأیید قرار می‌گیرند و تمامی اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه نمایند. مشکلی در این بخش وجود ندارد، اما با توجه به این ‌که تجهیز صورت گرفته است، احتمالاً دو هفته دیگر قرارداد منعقد می‌شود و ما می‌توانیم به‌ صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار پیش برود. مردم هم اکنون نیز با هزینه خود می‌توانند به این مراکز مراجعه نماید.

قلی پور در انتهای صحبت‌های خود در مورد ظرفیت انجام این کار نیز گفته:

این موضوع به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی خواهد داشت، ولی می‌توان گفت که تقریباً در هر شرکت کارخانه تولید مخزن حدوداً ۱۵ هزار تبدیل به ازای هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا پایان سال جاری به ۳۰ هزار مورد افزایش بدهیم.