با شروع به کار مجلس جدید، بار دیگر بحث طرح ساماندهی خودرو مطرح شده است. طرحی که سال‌هاست بین مجلس‌های مختلف پاس کاری می‌شود، بعد از تصویب یا شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کند یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص می‌دهد برخی بندهای آن با سیاست‌های نظام مغایرت دارد. علت هر چه باشد، این طرح سال‌هاست نهایی و تبدیل به قانون نشده. در این بین، یکی از نمایندگان مجلس امروز در صحبت با رسانه‌ها گفته که ظاهراً دوباره طرح جامع ساماندهی خودرو به منظور کنترل بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح ساماندهی خودرو به مجلس گفته که در طرح جدید بحث مالیات به عنوان یکی از روش‌های بازدارنده بوده و با اجرای درست مالیات می‌تواند اجازه جولان به افراد دلال را در بازار ندهد. مصطفی طاهری می‌گوید امیدوار است هرچه زودتر این طرح تصویب شود. موضوعی که البته ما اصلاً به آن امیدوار نیستیم.

طاهری همچنین تاکید کرده که طرح مذکور برای کنترل بازار خودرو در دست بررسی و اقدامات لازم می‌باشد گفته که این طرح شامل برنامه بلند مدت و کوتاه مدت بوده و امیدواریم با اجرایی شدن آن، شاهد کاهش قیمت خودرو کاهش در بازار باشیم.

طبق ادعای نماینده مردم زنجان در مجلس یازدهم، هدف این طرح در بلندمدت افزایش تولید و عرضه خودرو بوده و به اعتقاد وی، با این شیوه کنترل بازار خودرو قطعاً شاهد کاهش مخصوص قیمت‌ها خواهیم بود.

ظاهراً طبق طرح جامع ساماندهی خودرو، افرادی که چند دستگاه خودرو به نام دارند و همچنین کسانی که اقدام به دلالی یا احتکار خودرو نموده و سبب افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شوند باید مالیات بر خودرو بپردازند. طاهری می‌گوید مالیات یک روش بازدارنده است که اجازه جولان به افراد دلال در بازار را نخواهد داد.

وی در انتهای صحبت‌های خود گفته که طرح جامع ساماندهی خودرو به کمیسیون مربوطه ارائه شده و هم اکنون در حال بررسی می‌باشد.