شرکت هیوندای برای مدل سال 2019 خودروی توسان را فیس لیفت کرده و با این حال، هم اکنون شرکت در حال تست نمونه‌های اولیه نسل جدید این خودرو می‌باشد. در حالی که نمونه‌های مختلفی از این خودرو را طی ماه‌های اخیر دیده‌ایم، در تصاویر جدید مدل شکار شده بخشی از پوشش استتاری خود را از دست داده و اکنون می‌توانیم قسمت‌های بیشتری از جلوپنجره آبشاری آن را ببینیم. همان طور که اشاره شد، این بار یک ویدیوی جاسوسی از نسل جدید هیوندای توسان منتشر شده که آن را در حال تست نشان می‌دهد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد پلت فرم یا پیشرانه‌های آن نداریم، ولی به احتمال زیاد این خودرو از پیشرانه جدید 2.5 لیتری Theta3 استفاده خواهد کرد. شنیده‌ایم که این خودرو احتمالاً به کمک یک گیربکس هشت دنده اتومات خروجی‌های موتور خود را به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها ارسال خواهد کرد و یک نسخه هیبریدی هم ممکن است از آن رونمایی شود. در این ویدیو البته هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه خودرو به دست نمی‌آوریم. البته در فیلم راننده مدل تستی به درخواست فیلم بردار یک دور 180 درجه در شانه خاکی انجام می‌دهد. گرچه این چیز زیادی نیست، ولی حداقل تأیید می‌کند که نسل جدید توسان یک سیستم تعلیق واقعی داشته و می‌تواند دور بزند!

یکی از مواردی که در این ویدیو، دقیق‌تر بخواهیم بگوییم در ابتدای آن می‌توانیم ببینیم یک سرنشین در ردیف دوم صندلی‌هاست. گرچه این موضوع عجیبی نیست، ولی اگر از کناره‌ها به سرنشین نگاه کنید در بخش عقب جای کافی برای ردیف سوم صندلی‌ها را می‌توانید ببینید. مدل فعلی خودرو ظرفیت 5 سرنشین را دارد و برخلاف فضای کم پا که معمولاً سرنشین‌های ردیف سوم در کراس اورهای کامپکت همیشه از آن شکایت می‌کنند، اضافه شدن ردیف سوم صندلی‌ها به هیوندای توسان جدید می‌تواند خبر بزرگی باشد. البته شایعاتی وجود دارد که شرکت این آپشن را فقط در بازارهای منتخب مانند هند ارائه خواهد کرد. در این بازار توسان قرار است جایگزین سانتافه شود. ترکیب صندلی آن هر نوع که باشد، از این موضوع مطمئن هستیم که هیوندای جدیدترین تکنولوژی‌های خود را روی نسل جدید توسان ارائه خواهد کرد.

به احتمال بسیار زیاد، شرکت کره‌ای هیوندای نسل جدید توسان را سال آینده میلادی به عنوان یک مدل سال 2021 روانه بازار خواهد کرد. البته هنوز چیزی تأیید و رسمی نشده و فعلاً، باید به تماشای تصاویر و فیلم‌های جاسوسی این چنین بسنده کنیم.