شرکت کیا کمپین تصاویر تیزر کیا اپتیما مدل 2021 را ماه پیش شروع کرد و اکنون، تصاویر جاسوسی جدید از این خودرو بدون پوشش استتاری روی بدنه منتشر شده است.

اولین بخش تصاویر که دیروز نخستین بار منتشر شده بود ظاهراً در طول یک جلسه فیلم برداری تبلیغاتی گرفته شده‌اند. با نگاه اولیه به این تصاویر می‌توان متوجه شد که کیا اپتیمای جدید یک ظاهر شیک با پنجره جلویی شیب دار خواهد داشت که به زیبایی با سقف دینامیک و پویای خودرو ترکیب می‌شود. سقف خودرو در ادامه با شیبی جذاب به سمت عقب رفته و ظاهر یک کوپه چهار در زیبا را به خودرو داده است.

کیا اپتیما مدل 2021

در حالی که تصاویر خیلی با کیفیت نیستند، ولی می‌توان برخی چین‌ها و خطوط طراحی جذاب را روی بخش‌هایی از بدنه دید. از موارد قابل توجه می‌توان به رکاب‌های بزرگ و یک المان طراحی زاویه دار روی درها اشاره کرد. برخی عناصر طراحی امضای اپتیما روی این مدل نیز همچنان حضور دارند که از آن جمله می‌توان تریم کرومی که به ستون عقب خودرو ختم می‌شود را نام برد.

طراحی اسپرت خودرو در عقب نیز ادامه یافته و در این بخش می‌توانیم یک سپر با دریچه‌های هوا و کاپوت عقب با اسپویلر نصب شده روی آن را ببینیم. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به دو سراگزوز و یک دیفیوزر کوچک‌تر اشاره کرد. چراغ‌های عقب نیز طراحی جدیدی داشته و اکنون توسط یک خط باریک به هم متصل شده‌اند.

در تصاویر بخش جلوی خودرو را نمی‌توان دید، ولی قبلاً این قسمت خودرو نیز در یک سری تصاویر جاسوسی شکار شده در چین آشکار شده بود. در مقایسه با کیا اپتیمای فعلی طراحی این بخش تهاجمی‌تر و خشن‌تر شده و جلوپنجره دماغه ببر در عرض خودرو کشیده شده است. در نگاه اول به بخش جلو، خودرو حس و حال یک مازراتی به ما می‌دهد، ولی جلوپنجره کیا اپتیما مدل 2021 بسیار پهن‌تر بوده و دور چراغ‌ها را نیز گرفته است.

تصویر جاسوسی چینی کیا اپتیما مدل 2021
تصویر جاسوسی چینی کیا اپتیما مدل 2021

زیر جلوپنجره شاهد دریچه‌های ورودی هوای شش ضلعی هستیم که در کنار چراغ‌های مه شکن و دیگر دریچه‌ها ظاهری اسپرت به این قسمت بخشیده‌اند. در تصاویر چینی همچنین یک کاپوت جذاب و سپر جلو با گوشه‌های گرد را می‌توانیم ببینیم.

اوایل هفته جاری پیش نمایشی از کابین این خودرو نیز منتشر شده و می‌توان گفت که طراحی بسیار مدرنی دارد. جزئیات بیشتر کابین ماه دسامبر اعلام خواهد شد، ولی در این تصویر به راحتی می‌توان صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی خودرو را به راحتی دید.

با رونمایی کیا اپتیما مدل 2021 همچنین می‌توانیم منتظر فرمان جدید، دریچه‌های سیستم تهویه باریک و تزئینات فلزی داخل کابین باشیم. کیا اپتیما جدید همچنین یک کنسول مرکزی با طراحی متفاوت و یک دسته دنده سنتی دارد. کیفیت مواد اولیه به کار رفته داخل کابین بدون شک در مقایسه با مدل فعلی بهتر شده و به نظر ما تقریباً هم سطح کیا تلوراید خواهد بود.

 

هنوز معلوم نیست چه پیشرانه‌هایی برای کیا اپتیما مدل 2021 ارائه خواهد شد، ولی به احتمال زیاد می‌توانیم انتظار همان موتورهای ارائه شده روی هیوندای سوناتا جدید را داشته باشیم. با این اوصاف مشتریان آمریکایی خودرو می‌توانند منتظر موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با 180 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور باشند. احتمال عرضه یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور نیز برای این خودرو وجود دارد.