در شرایطی که خط تولید تسلا در شهر شانگهای چین به دلیل گسترش نگرانی‌های ناشی از بحران ویروس کرونا چند وقت پیش تعطیل شده بود، از دو روز پیش این ابرکارخانه تسلا فعالیت خود را دوباره شروع کرده است.

در حالی که شهر شانگهای مرکز اصلی بحران ویروس کرونا نیست، ولی 300 نفر در این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تسلا، در کنار بسیار خودروسازها و شرکت‌های دیگر فعال در چین، به منظور تلاش برای توقف گسترش ویروس کرونا فعالیت خطوط تولید خود را به صورت موقت متوقف کرده بودند.

بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند کارخانه‌های خود را به مدت حداقل سه هفته دیگر تعطیل نگاه دارند، ولی تسلا ظاهراً به منظور ادامه تولید و تحویل سدان مدل 3 تصمیم گرفته تا فعالیت گیگافکتوری شانگهای را از سر بگیرد.

ابرکارخانه تسلا در شانگهای

اوایل هفته جاری مجموعه‌ای از تصاویر در برخی سایت‌های خودرویی منتشر شده بود که تعدادی از کارکنان تسلا را با ماسک داخل کارخانه نشان می‌داد که آماده آغاز به کار دوباره گیگافکتوری شانگهای بودند. ادعا شده که تمامی کارکنان کارخانه قبل از دریافت مجوز بازگشت به کار از نظر عدم ابتلا به ویروس کرونا به دقت معاینه شده‌اند.

روزنامه Global Times در گزارشی گفته در حالی که کارخانه فعالیت خود را دوباره از سر گرفته، به احتمال زیاد تولید در تعدادی محدود باقی خواهد ماند، زیرا شرکت هم اکنون با مشکلاتی در بحث زنجیره تأمین قطعات مواجه است. تائو لین، از مدیران ارشد تسلا چین اخیراً در شبکه اجتماعی Weibo گفته بود تحویل سدان های مدل 3 که قرار بود اوایل فوریه انجام بگیرد به تأخیر افتاده‌اند.

در حال حاضر نمی‌توان گفت چه زمانی تیراژ تولید ابرکارخانه تسلا در کشور چین به آمار قبل از شیوع ویروس کرونا باز خواهد گشت. بحث در این مورد به موارد زیادی از جمله موفقیت در کنترل ویروس کرونا و همچنین شروع به کار دوباره شرکت‌های قطعه ساز بستگی دارد.