مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا 18 بهمن ماه 99 خبر از تولید محصول جدید این شرکت خودروسازی با نام «سایپا اطلس» داده که احتمالا این خودرو در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

سید جواد سلیمانی، در این خصوص گفته که اطلس با داشتن ظاهری زیبا به امکانات مدرن تجهیز شده است. وی همچنین در ادامه گفته است که این خودرو در سگمنت B طراحی و تولید خواهد شد.

با توجه به این که اطلاعات زیادی از این خودرو در دسترس نیست، اما احتمال دارد این خودرو همان نسخه تولید داخل رنو تندر باشد که در پاییز با نام پروژه سایپا P90 رونمایی شده بود.

همچنین احتمال دارد اطلس سومین محصول پلت فرم ملی SP باشد. لازم به ذکر است که سایپا با پلتفرم SP شاهین را طراحی و تولید کرده و سپس آریا را با آن معرفی کرده است. در نتیجه این خودرو احتمالا سومین محصول پلتفرم SP خواهد بود. اگر این حدس درست باشد، احتمالا با یک خودروی هاچ بک رو به رو خواهیم شد. چون که شرکت خودروسازی سایپا دو نسخه سدان (شاهین) و کراس اور (آریا) را ساخته و تنها نسخه هاچبک آن با پلتفرم ملی SP تولید نشده است.

از سویی دیگر ممکن است اطلس پروژه مشترک شرکت سایپا و برخی دانشگاه ها باشد که قرار بود نتیجه آن تولید اقتصادی ترین خودرو ایرانی باشد. بنابراین باید منتظر ماند و دید سایپا اطلس با چه مشخصاتی وارد عرصه خودروسازی کشور خواهد شد.

جالب است بدانید فولکس واگن نیز یک خودرو به نام اطلس در بازارهای مختلف جهانی دارد و این تصمیم سایپا مبنی بر نام گذاری محصول جدید خود به نام اطلس به نوعی کپی کاری محسوب می شود.

نظر شما در مورد سایپا اطلس چیست؟ به نظرتان این خودروی به احتمال زیاد هاچ بک خواهد توانست در بازار خودروی کشورمان و در میان رقبای خود شرکت سایپا نظر مشتریان را به خود جلب کند؟