نقشه راه آینده شرکت مازراتی همواره در محافل خودرویی مورد بحث بوده است. در سال 2018 شرکت اعلام کرد که قصد دارد مدل‌های قدیمی خود را با محصولاتی جدید جایگزین کند. ولی یک سال بعد مازراتی در برنامه جدید خود گفت که به جای نسل جدید خودروهای فعلی، در آینده نزدیک شرکت مدل‌های فیس لیفت را می‌خواهد رونمایی کند. همان موقع بود که نخستین بار اخباری در مورد شاسی بلند جدید مازراتی منتشر شده که شرکت قصد دارد ان را سال 2021 وارد بازار کند. اکنون، شرکت مازراتی در جدیدترین بیانیه خود در مورد مجموعه‌ای از مدل‌های الکتریکی سازی شده، اعلام کرده که نمونه‌های تستی این شاسی بلند جدید قرار است تا پایان سال جاری از خط تولید خارج شوند، موضوعی که می‌تواند به معنی رونمایی احتمالی آن در سال 2021 باشد.

جزئیات زیادی از این شاسی بلند مازراتی در دست نیست، ولی ما اطلاع داریم که شرکت برای آماده سازی خط تولید آن یک سرمایه گذاری 800 میلیون یورویی روی یکی از کارخانه‌های خود انجام خواهد داد. ظاهراً برنامه تجهیز خط تولید جدید تا پایان سه ماهه نخست سال جاری میلادی قرار است شروع شود. اگر مازراتی قصد دارد تا پایان سال جاری نمونه‌های تستی آن را وارد خیابان کند به احتمال زیاد می‌توانیم به زودی یک کانسپت یا نسخه‌ای از نمونه نهایی این شاسی بلند جدید را ببینیم.

نقشه راه مازراتی
نقشه راه محصولات مازراتی

با توجه به این که اواخر سال پیش مازراتی با انتشار یک تصویر تیزر گفته بود یک اتفاق هیجان انگیز در ماه مه 2020 قرار است رخ دهد، ما حدس می‌زنیم رونمایی مدل کانسپت یا نسخه نهایی این شاسی بلند مازراتی می‌تواند در ماه می اتفاق بیفتد. برخی منابع خودرویی همچنین حدس می‌زنند اتفاقی که مازراتی از آن صحبت می‌کند ممکن است رونمایی خودروی اسپرت آلفیری باشد. البته به جز این حدس و گمان‌ها، ممکن است در تاریخ مورد اشاره شاهد رونمایی هر کدام از خودروهای جدید مازراتی باشیم. مازراتی در مورد مراسم ویژه ماه مه در بیانیه مطبوعاتی خود گفته بود: «در این مراسم ما محصولی را معرفی خواهیم کرد که گذشته ما را به آینده مرتبط کرده و مازراتی را در جایگاهی جهانی برای آینده حمل و نقل قرار می‌دهد.»

شاسی بلند جدید مازراتی در خانواده محصولات شرکت جایگاهی پایین‌تر از لوانته خواهد داشت. با توجه به محبوبیت روزافزون شاسی بلندها و کراس اورها، افزایش تنوع مدل‌های شاسی بلند قطعاً حرکتی هوشمندانه برای مازراتی محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر شرکت مازراتی اوضاع خیلی خوبی نداشت، ولی به نظر می‌رسد آن‌ها برنامه‌های بزرگی برای آینده داشته و قطعاً اخبار بیشتری از این کمپانی ایتالیایی در آینده خواهیم شنید.