شرکت فولکس واگن در حال کار بر روی پروژه یک شاسی بلند الکتریکی با قابلیت‌های آفرود است که داخل شرکت فعلاً نام ID Ruggdzz را روی آن گذاشته‌اند.

اتوکار گزارشی منتشر کرده که مدیران این شرکت در مراحل نهایی تأیید ورود این خودرو به خط تولید به عنوان رقیبی جدی برای بی ام و iX3 و مرسدس بنز EQB هستند. در خانواده محصولات شرکت شاسی بلند الکتریکی ID Ruggdzz در کنار ID.4 قرار خواهد گرفت، ولی طراحی ظاهری دو خودرو طبق گزارش مذکور بسیار متفاوت خواهد بود. اتوکار می‌گوید این خودرو به احتمال زیاد از یک طراحی بدنه جعبه‌ای شکل با کاپوت افقی، پنجره جلوی بلند عمودی و یک سقف تقریباً صاف بهره خواهد برد.

یکی از نکات جالب در طراحی بدنه شاسی بلند الکتریکی ID Ruggdzz ستون عقب آن است که به علت وجود پنل شیشه‌ای بسیار کوچک، ضخیم‌تر از آن چه واقعاً هست به نظر می‌رسد. به احتمال بسیار زیاد به منظور افزایش تنوع و فروش این خودرو، فولکس واگن انواع نسخه‌های 5 سرنشین، 7 سرنشین و طول بین دو محور بالا از این خودرو را روانه بازار خواهد کرد. همان طور که حدس زده‌اید نسخه هفت سرنشین مختص بازارهای آمریکا و چین می‌باشد. مجموعه از نسخه‌ها و مدل‌های دیگر این شاسی بلند، از جمله یک مدل ویژه آفرود با ارتفاع تعلیق بالا و چراغ‌های سقفی ممکن است روانه بازار شود.

نمای عقب شاسی بلند الکتریکی ID Ruggdzz

مانند دیگر مدل‌های خانواده ID فولکس واگن، شاسی بلند الکتریکی ID Ruggdzz نیز روی پلت فرم MEB ساخته خواهد شد. در حالی که هنوز بسیاری از جزئیات اصلی پیشرانه این خودرو مشخص نیست، اتوکار ادعا کرده که فولکس واگن ID Ruggdzz به دو موتور الکتریکی روی هر اکسل مجهز شده و دو دیفرانسیل خواهد بود. ادعا شده که برندهای سئات، اشکودا و برند چینی Jetta هر یک نسخه‌های خود از این خودروی جدید را می‌خواهند روانه بازار کنند.

اگر فولکس واگن ID Ruggdzz چراغ سبز ورود به خط تولید را از مدیران ارشد شرکت دریافت کند، این اتفاق به احتمال زیاد در سال 2023 رخ خواهد داد.

فولکس واگن هنوز چیزی در مورد این گزارش که نخستین بار توسط اتوکار منتشر شده بود نگفته است.