اخیراً وب سایت Hindu Business Line گزارشی منتشر کرده که شرکت فولکس واگن طی دو سال آینده قصد دارد چهار دستگاه شاسی بلند جدید وارد بازار هند کند.

در حال حاضر مشخصات فنی این خودروها معلوم نیست. در حالی که اولین این شاسی بلندها اواسط سال آینده میلادی وارد بازار هند خواهد شد، شرکت قصد دارد تمام چهار شاسی بلند جدید خود ویژه بازار این کشور را در نمایشگاه خودروی دهلی نو 2020 به صورت رسمی رونمایی کند. در گزارش مربوطه آمده که حداقل یکی از این شاسی بلندها سایز متوسط و دیگری یک مدل فول سایز خواهد بود.

اشتفن کناپ، مدیر بخش خودروهای سواری فولکس واگن آلمان در این باره گفته:

گروه فولکس واگن اعلام کرده بود که قصد دارد بین سال‌های 2018 تا 2022 حدوداً 1.1 میلیارد دلار در بازار هند سرمایه گذاری کند. رونمایی مدل‌های جدید بخشی از این سرمایه گذاری در کنار گسترش مرکز تحقیق و توسعه در پونا هند می‌باشد.

برخلاف اضافه شدن چهار شاسی بلند جدید به خانواده محصولات فولکس واگن در هند، این شرکت برنامه‌ای برای حذف هیچ یک از مدل‌های فعلی شامل پولو، ونتو، تیگوان و دیگر خودروهای خود ندارد.

کانسپت شاسی بلند فولکس واگن

علاوه بر رونمایی شاسی بلندهای جدید، سرمایه گذاری شرکت در هند همان طور که اشاره شد شامل گسترش و توسعه بسیار بزرگ مرکز R&D پونا نیز می‌شود. در حال حاضر، این مرکز 650 مهندس تمام وقت دارد، ولی شرکت گفته بعد از اجرای پروژه تعداد مهندسان فعال آن به حدوداً 5 هزار نفر خواهد رسید. به لطف این موضوع قیمت نهایی محصولات فولکس واگن برای خریداران هندی کم‌تر نیز خواهد شد.

کناپ در این باره گفته:

در هند ذهنیتی همواره وجود دارد که محصولات فولکس واگن بسیار گران قیمت هستند. ما سعی کرده‌ایم با روش‌هایی خلاقانه این موضوع را از بین ببریم. مهم‌ترین آن‌ها بدون شک کاهش هزینه‌های نگهداری خودروهای فولکس واگن به کمک یک گارانتی 4 ساله است. این موضوع در کنار کاهش قیمت 15 درصدی قطعات یدکی سبب خواهد شد تا تغییرات بسیار بزرگی در بازار ایجاد شود.