با آغاز تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا کنون هیچ یک از کاندید ها از برنامه خود برای آینده صنعت خودروسازی کشور صحبت نکرده اند. در این بین برخی مخالفت خود را با ورود نظامی ها در خودروسازی اعلام می کنند.

یکی از افرادی که مخالفت خود را بیش از دیگران مطرح کرده است محمدرضا نجفی منش می باشد. او می گوید در حال حاضر نیازی به استفاده از نیروهای نظامی نیست و در صورت میدان دادن به بخش خصوصی واقعی می توان انتظار داشت که بخشی از مشکلات کشور در این حوزه برطرف شود.

در همه جای جهان، نظامی ها در حوزه مربوط به خود فعال هستند و جایی را سراغ نداریم که صنایع نظامی در صنعت خودروسازی فعالیت کند. با این حال این اتفاق در ایران غیر ممکن نیست، اما بهتر است هر بخش در حوزه مخصوص خود مشغول باشد و به بخش خصوصی اجازه داده شود تا توان و رقابت پذیری و تولید خود را ارتقا دهد.

چنانچه در مسیر بخش خصوصی خودروسازی سنگ اندازی نشود، به طور قطع صنعت خودرو کشور پیشرفت خواهد کرد. این در حالی است که قطعه سازان، با وجود تولید قطعات با کیفیت و به موقع، پول خود را طی مدت زمان طولانی دریافت می کنند و کمبود نقدینگی به یکی از چالش های جدی این بخش تبدیل شده است.

ورود بخش نظامی به خودروسازی کشور، راه گشا برای ارتقای این صنعت نیست، همچنین در قانون ذکر شده است که اولویت فعالیت در عرصه های اقتصادی و صنعتی با بخش خصوصی است؛ بنابراین اگر بخش خصوصی موفق عمل نکرد دیگر بخش ها می توانند وارد عمل شوند، هم اکنون بخش خصوصی در صورت برداشتن مانع تراشی ها توانایی ادامه فعالیت در اقتصاد کشور را دارد.