در پی آشفتگی شدید بازار ارز طی روزهای اخیر و بالا رفتن افسار گسیخته قیمت دلار، رکود در بازار خودرو دوباره حاکم شده و خرید و فروش به مقدار زیادی افت داشته است. تجربه نشان داده در چنین شرایطی مردم معمولا ترجیح می دهند صبر کرده و منتظر تعیین تکلیف اوضاع از سوی دولت باشند.

در این اوضاع بار دیگر شرایط برای دلال ها فراهم شده و آن ها سعی در افزایش قیمت کاذب خودرو دارند. این روزها اگر سری به بازار خودرو بزنید با قیمت های بسیار عجیب و غریبی روبرو خواهید شد. در ادامه، قیمت این روزهای برخی از مدل های محبوب بازار را بررسی می کنیم.

در بررسی بازار خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ به قیمت ۱۴۴ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ۱۷۸ میلیون تومان، خودروی پژو پارس به قیمت ۱۵۷ میلیون تومان، سمند ال ایکس به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان و نهایتا پراید ۱۱۱ هم به قیمت ۸۸ میلیون تومان برای فروش عرضه شده اند.

از طرفی در سگمنت خودروهای گران تر کیا سراتو به قیمت ۵۵۸ میلیون تومان، کراس اور چینی هایما اس ۷ به قیمت حدودا ۴۷۰ میلیون تومان، جک اس ۵ به قیمت ۴۵۸ میلیون تومان و نهایتا کراس اور کوچک پژو ۲۰۰۸ قیمتی برابر با ۶۱۰ میلیون تومان دارند.

البته این قیمت‌ها قطعا واقعی نیست و به همین دلیل است که کسی خیلی علاقه ای به خرید و فروش خودرو با این قیمت ها از خود نشان نمی دهد. در شرایط فعلی، بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان سبب رکود در بازار خودرو شده که عامل اصلی آن بدون شک بالا رفتن قیمت ارز است به حدی بالا رفته که کسی به فکر خرید یا فروش خودرو نباشد.

باید منتظر ماند و دید دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت چه برنامه ای برای کنترل شرایط و بهبود وضعیت بازار ارز و بازار خودرو دارند.