شرکت هیوندای هفته پیش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019، از خودروی کانسپت ویژن T به عنوان پیش نمایشی از نسل آینده توسان رونمایی کرد. این کانسپت یک کراس اور کامپکت پلاگین هیبریدی است که با بهره گیری از زبان طراحی جهانی جدید هیوندای به نام Sensuous Sportiness ما را با چهره نسل بعدی توسان می‌خواهد آشنا کند.

در حالی که هیوندای هیچ اشاره‌ای به طراحی کابین یا مشخصات فنی خودرو، جز این که یک پیشرانه پلاگین هیبریدی دارد نکرده است، ولی طراحی ظاهری خودرو به گونه‌ای است که تمام آن چه در مدل‌های تستی نسل جدید توسان دیده‌ایم روی آن وجود دارند. البته همان طور که می دانید نسخه تولیدی نسل جدید توسان ظاهری به مراتب کم‌تر تهاجمی و خشن خواهد داشت.

سه رخ عقب کانسپت هیوندای ویژن T

کانسپت هیوندای ویژن T تقریباً 4600 میلی متر طول، 1938 میلی متر عرض، 1704 میلی متر ارتفاع و 2804 میلی متر طول بین دو محور دارد. سانگ یوپ لی، طراح ارشد شرکت هیوندای گفته:

ما در طراحی خودروهای خود به دنبال راهکارهای خلاقانه به منظور اضافه کردن حس و حال به خودروهای خود هستیم. زبان طراحی جدید شرکت در این امر ما را به خوبی یاری می‌کند.

طبق ادعای هیوندای، طراحی کناری کانسپت هیوندای ویژن T به گونه‌ای بوده که حس سرعت و حرکت رو به جلو را به بیننده القا کند و در عین حال، کاپوت دراز، اورهنگ های کوتاه و خط سقف جذاب آن نشان از خودرویی پویا و چالاک دارند.

در طراحی بدنه خودرو، چراغ جلوی آن از کانسپت Le Fil Rouge الهام گرفته است و Parametric Air Shutter یکی از تجهیزات آیرودینامیکی جدید کانسپت هیوندای ویژن T محسوب می‌شود. زمانی که خودرو در حال حرکت نیست، جلوپنجره بسته خواهد بود، ولی زمانی که خودرو شروع به حرکت کند، تمام سلول‌های تعبیه شده داخل آن به صورت هماهنگ باز می‌شوند.

چراغ‌های جلوی خودرو نیز پشت یک سیستم نیمه آینه قرار می‌گیرند که علاوه بر داشتن ظاهری جذاب، در لحظه می‌توان آن‌ها را روشن کرد. از دیگر موارد قابل توجه در طراحی ظاهری خودرو می‌توان به رینگ‌های آلیاژی کرومی بزرگ، کالیپرهای ترمز بزرگ نارنجی تیره، سقف شیشه‌ای و پورت شارژ سمت سرنشین اشاره نمود. همچنین از آن جایی که خودرو هیچ آینه خارجی ندارد، می‌توانیم حدس بزنیم که شرکت آن را به سبک آئودی E-Tron به دوربین‌هایی که نقش آینه دارند مجهز کرده است.