هر نمایشگاه خودرویی در هر نقطه از دنیا که برگزار شود، می‌توان مطمئن بود که میتسوبیشی با یک مدل کانسپت در آن حضور پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال می‌توان نمایشگاه خودروی توکیو 2019 را مطرح کرد، جایی که این خودروساز ژاپنی امروز در آن از کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech رونمایی کرده، کانسپتی که یک طراحی خشن و تهاجمی را با پیشرانه‌ای پیچیده در قالب یک شاسی بلند کوچک ترکیب کرده است.

ایده پشت طراحی این مدل کانسپت تجسم یک مدل باگی آینده است، خودرویی که با درکی جدید از زبان طراحی «سپر دینامیک» میتسوبیشی آمده تا توجه خیلی‌ها را به خود در توکیو 2019 جلب کند. جلوپنجره تهاجمی خودرو در کنار چراغ‌های جلوی T شکل ظاهری جذاب و در عین حال ‌های تِک به Mi-Tech بخشیده است. از کناره‌ها که به خودرو نگاه می‌کنید گلگیرهای بزرگ کاملاً توجه شما را به خود جلب می‌کنند و از سوی دیگر، نبود درها سبب شده میتسوبیشی Mi-Tech ظاهری بسیار خاص پیدا کند. طراحی عقب شش ضلعی و چراغ‌های T شکل همان طراحی تهاجمی و خشن کلی خودرو را به این قسمت نیز منتقل کرده‌اند.

هدآپ میتسوبیشی Mi-Tech

در حالی که طراحی بدنه خودرو بسیار شلوغ است، در طراحی کابین شرکت رویه‌ای مینیمالیستی در پیش گرفته و خبری از دکمه و سوییچ‌های زیادی نیست. خودرو حتی صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی نیز روی کنسول مرکزی ندارد و فقط شاهد یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی و یک صفحه نمایش هدآپ بزرگ که از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کند هستیم. سوییچ‌های کیبورد مانندی را روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند که چسبندگی مناسبی نیز داشته و هنگام کار با آن‌ها به هیچ مشکلی نخواهد خورد.

پیشرانه‌ای که میتسوبیشی برای این خودرو طراحی کرده شاید پیچیده‌ترین موتوری باشد که تاکنون دیده‌اید. زیر کاپوت آن یک موتور – ژنراتور توربینی واقع شده و جای موتور بنزینی سنتی را گرفته شده است. این موتور با توجه به ابعاد و وزن خودرو خروجی بسیار خوبی دارد و می‌تواند با گازوئیل، نفت سفید یا الکل کار کند. موتور توربینی مذکور در واقع بخشی از یک سیستم پلاگین هیبریدی بوده هر دو با هم، یک سیستم دو دیفرانسیل ایجاد کرده‌اند. نکته جالب در مورد میتسوبیشی Mi-Tech این که، شرکت کالیپرهای ترمز الکتریکی سازی شده روی آن ارائه کرده است.

میتسوبیشی هیچ برنامه‌ای برای وارد کردن Mi-Tech به خط تولید در حال حاضر ندارد، ولی شرکت می‌گوید تکنولوژی‌های الکتریکی سازی استفاده شده در آن تا سال 2022 روی برخی شاسی بلندهای کامپکت و سایز متوسط عملیاتی خواهند شد.