هوندا از دیروز و با شروع به کار نمایشگاه خودروی پکن 2020 با خودروهای الکتریکی سازی شده مختلف خود توانسته توجه خیلی ها را به غرفه اش جلب کند. علاوه بر حضور نسل جدید هوندا CR-V پلاگین هیبریدی، ستاره اصلی شرکت در این نمایشگاه بدون شک کانسپت شاسی بلند الکتریکی هوندا e:concept است که بعد از خودروی دوست داشتنی هوندا e در واقع دومین مدل تمام الکتریکی شرکت محسوب می شود.

طبق اعلام این خودروساز ژاپنی، کانسپت شاسی بلند الکتریکی هوندا e:concept در واقع پیش نمایشی از مسیر آینده یک مدل تولید انبوه است. این خودرو همچنین نخستین مدل الکتریکی است که هوندا قصد دارد وارد بازار چین بکند. این روزها بازار چین تقاضای بسیار بالایی برای خودروهای الکتریکی داشته و هوندا نمی خواهد این فرصت را از دست بدهد.

درست مانند تصویر تیزری که چند روز پیش منتشر شده بود، کانسپت شاسی بلند الکتریکی هوندا e:concept به کمک برخی تزئینات LED روی بخش جلوی خود ظاهری بسیار مدرن و آینده نگرانه ای دارد. طراحی خودرو به گونه ای بوده که e:concept  بتواند رقیبی جدی برای مدل هایی مثل نیسان آریا یا تسلا مدل Y باشد.

کانسپت شاسی بلند الکتریکی هوندا e:concept

ولی هوندا اعتقاد دارد مزیت رقابتی اصلی این خودرو ظاهر آن نخواهد بود. از نظر شرکت، تکنولوژی های ارائه شده روی این خودرو هستند که قطعا نظر مشتریان را به کانسپت هوندا e:concept جلب می کنند. نسل جدید سیستم هوندا Sensing که شامل سیستم های کمکی رانندگی مختلفی است روی این خودرو ارائه شده و شرکت می گوید شاهد ارتقای پرفورمنس آن از نظر تشخیص، تخمین و تصمیم گیری هستیم. این سیستم یک دوربین جلو با زاویه پهن و همچنین رادار 360 درجه دارد که به خودرو اجازه می دهد در مسیرهای مختلف بتواند خودروها، اشیا و عابرین پیاده را تشخیص بدهد.

کانسپت شاسی بلند الکتریکی هوندا e:conceptهوندا می گوید نسل جدید این سیستم در شرایط رانندگی پیچیده و مختلفی ایمنی سواری را بالا خواهد برد. شرکت قصد دارد این نسل جدید سیستم هوندا Sensing را قبل از پایان امسال در بازار چین عرضه کند.

هوندا همچنین نسل جدید سیستم هوندا کانکت را روی این کانسپت عرضه کرده و اکنون این سیستم به دستیار هوشمند با رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی، اتصال به اسمارت فون ها و آپدیت های بی سیم مجهز است.

هوندا هنوز برنامه زمانی یا نسخه تولیدی کانسپت شاسی بلند الکتریکی هوندا e:concept را اعلام نکرده، ولی به احتمال زیاد در آینده می توان منتظر چنین اتفاقی بود.